ik wil een eigen website hosten of progamma

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimamin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2014
Berichten
49
ik wil een eigen website hosten of progamma zou iamand mij kunnen helpen
ik zou graag een soort van youtube views voor views willen maken maar heb veel hulp nodig
ongeveer het zelfde als http://www.ytmonster.net/
als je geen hulp kan bieden dan aub niet reageren
 
waar wil je die website gaan hosten?
 
er zijn namelijk hosting providers die software beschikbaar stellen om websites te maken met daarin verschillende plugins.
Kijk bijvoorbeeld eens bij strato.
 
bij strato vind ik best duur voor wat je krijgt dan zou ik liever op een server proberen als dat kan ?
 
Ja, dat kan alleen maar, in dat geval heb je een webserver nodig, zoals Apache. Dit kan draaien op een fysieke server of een virtuele server (VPS).

Maar wat zijn je ervaringen tot nu toe? Wat is je kennis? En wat wil je precies doen? En wat zijn je verwachtingen van je site?
Zo kunnen we een passende oplossing zoeken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb veel ervaring met pc's maar niet met servers maar dat kan ik vast nog wel leren maar ik verwacht dat het een kleinen website word die later groot word
wat als ik een server koop op facebook of op marktplaats zou die dan werken ?
 
ik heb veel ervaring met pc's maar niet met servers maar dat kan ik vast nog wel leren maar ik verwacht dat het een kleinen website word die later groot word
wat als ik een server koop op facebook of op marktplaats zou die dan werken ?
 
als ik zelf zou willen hosten dan kocht ik geen server van marktplaats.
Een Nas zou dan al kunnen werken.
Bijvoorbeeld een synology ds215+
Hier zit al een plugin in voor een webserver.

je weet dat de grote servers kabaal maken....
 
ik heb veel ervaring met pc's maar niet met servers maar dat kan ik vast nog wel leren maar ik verwacht dat het een kleinen website word die later groot word
wat als ik een server koop op facebook of op marktplaats zou die dan werken ?
Heb je ook ervaring met het installeren, configureren en beveiligen van de software? Op internet ben je standaard nooit veilig, en moet jezelf de juiste beschermingsmaatregelen nemen om te voorkomen dat je gehacked wordt.

Als je hier weinig tot geen ervaring mee hebt, begin dan NIET aan een eigen server die publieke aan het internet hangt. Een Shared Webhosting is dan precies wat je wilt hebben. Want ik kan me niet indenken dat je meteen een groot project als website wilt starten. In de tussentijd kan je thuis met een Raspberry Pi rommelen.
 
Laatst bewerkt:
ik wil een eigen website hosten of progamma zou iamand mij kunnen helpen
ik zou graag een soort van youtube views voor views willen maken maar heb veel hulp nodig
ongeveer het zelfde als http://www.ytmonster.net/
als je geen hulp kan bieden dan aub niet reageren

Je weet dat je zoiets niet 'even in mekaar flanst'? Daar is veel kennis van verschillende programmeertalen voor nodig, en ik betwijfel of je die hebt. En nee, je leert dat ook niet 'zo maar even'.
 
geluid overlast maakt mij niks uit maar als jullie zo moeilijk doen om te vertellen hoe dat moet weet ik ook niks als ik zie dat het te moeilijk is doe ik dat niet of ik ga eerst dan beginnen met Raspberry Pi
hebben jullie geen links of iets met uitleg ?
 
..... of ik ga eerst dan beginnen met Raspberry Pi
hebben jullie geen links of iets met uitleg ?
Lees mijn reactie eens.... blijf nu eerst maar een rustig lezen ipv er over heen... anders wordt het met het opzetten v/e server niks. ik heb duidelijk al een link gepost hoe je een server op zo'n Pi opzet... :eek:
Configuraties goed instellen komt heel precies.... dus goed lezen...
Dat is je goedkope eerste leerschool... je kunt ook een zuinige maar wat oudere pc nemen.
(ik gebruik zelf een mini moederbord van Asus, idle iets meer dan een NAS maar toch laag, helaas is dat type niet meer te koop.)
 
maar hebben jullie niet een filmpje met uitleg stap voor stap of iets wat ik op mijn computer eerst kan uitproberen
 
Als we dat hadden dan hadden we je dat gegeven. Ik ben van mening dat je het allemaal wat te licht op neemt. Het beginnen van een zelf gecodeerde website, op een eigen server, kost zeer veel tijd en daar zul je je in moeten verdiepen.
 
maar hebben jullie niet een filmpje met uitleg stap voor stap of iets wat ik op mijn computer eerst kan uitproberen
Als dit jouw start niveau is, dat is veel te laag, hard maar eerlijk.
Bij het eerste kleine probleem kom je niet verder.
Dus ga eerst maar eens met die Pi uit die link aan de slag, snap je er helemaal niks van dan moet je eerst verder lezen, een boek uit de bieb of via websites.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan