nieuwe fans misschien nodig voor mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
149
Hallo Allemaal,

Momenteel heb ik een pc met een videokaart amd r9 290, en standaard fan van mijn behuizing zalman z11 plus.

Echter word mijn pc heel erg heet tijdens gamen 90 graden videokaart en 88 graden cpu.

Tevens maken mijn standaard fans al redelijk wat geluid bij 1000 rpm en rond de 1500 al heel wat lawaai.

nou zat ik te denken heeft het nut om andere fans te kopen?
zoals een noctua nf f12?

Met vriendelijke groet,

Tim
 
Noctua Fans zijn erg goed. Je kan er ook een fan controller bijkopen, om de snelheid ermee te bepalen.
 
Noctua Fans zijn erg goed. Je kan er ook een fan controller bijkopen, om de snelheid ermee te bepalen.

Dus denk je dat het een verschil is in plaats van stock fans noctua fans te kopen?
Via mijn asus tweak kan ik al de snelheid bepalen en automatisch laten corrigeren als de gpu heter word

en moet ik dan een noctua die tot 1500 rpm kan of 2000?
 
Laatst bewerkt:
Je zal sowieso verschil merken. Zeker omdat je van stock fans afkomt. En aangezien je ze al kan controllen kun je ze erg stil maken.
 
1500 is stiller, 2000 zorgt voor betere airflow. Een beetje een dilemma dus.
 
Stoffilters zijn stofvrij?
En was die warmte altijd al zo?

vandaag nog stofvrij gemaakt, scheelt niet veel qua geluid en warmte.

geen idee of de warmte altijd zo was begin me de laatste tijd beetje aan te ergeren vooral na paar uur loop ik gewoon de kamer binnen en is het harstikke heet.
maar dus 2 extra fans van noctua proberen van 1500 rpm zou een optie kunnen zijn? of zou ik 2000 doen?

tijdens game zet mijn controller het op ongeveer 1800 maar dat komt natuurlijk omdat die dan ook rond de 90 graden is.
Dus het zou misschien wat warmte schelen als ik die 2 gebruik? dat 1500 dan genoeg is?
 
Ipp zijn die fans redelijk stil in die Zalman kasten en vermoedelijk gaat een ander merk er weinig aan doen.

Indien de kamer al zelf warm is, zolders b.v. zijn dat vaak, dat wordt natuurlijk alles warmer.
Weet niet hoe oud dat boeltje is en of het eerst ook zo was, dat was nooit opgevallen?

Draai hier met alleen een in en outtake op lage toerentallen via de hardwaremonitor in de bios en de boel wordt nooit warmer dan een graadje of 50, wel met een mindere AMD kaart maar toch.
 
Ipp zijn die fans redelijk stil in die Zalman kasten en vermoedelijk gaat een ander merk er weinig aan doen.

Indien de kamer al zelf warm is, zolders b.v. zijn dat vaak, dat wordt natuurlijk alles warmer.
Weet niet hoe oud dat boeltje is en of het eerst ook zo was, dat was nooit opgevallen?

Draai hier met alleen een in en outtake op lage toerentallen via de hardwaremonitor in de bios en de boel wordt nooit warmer dan een graadje of 50, wel met een mindere AMD kaart maar toch.

Ik heb inmmiddels de noctua nf f12 2x besteld met 1500 rpm!
Zal vanavond wel een bericht plaatsen of het wat effect heeft of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan