Java en Databases

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucHeyndrickx

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 dec 2003
Berichten
1.030
Beste mensen,

Ik ben al jaren aan het programmeren in Access.
Nu ben ik echter van plan om over te schakelen naar Java. Hiervoor gebruik ik het programma NetBeans.

Nu heb ik enkele (misschien domme) vragen... maar jullie zullen me vast wel kunnen helpen.

Toen ik een database aanmaakte met Access, wist ik precies waar die stond. ( bv: C:/Mijn documenten/Voorbeeld.mdb )
Als ik nu via NetBeans => services => databases een database aanmaak (jdbc:derby://localhost:1527/Sample) waar is die dan terug te vinden?
Ik vind die wel terug in NetBeans zelf, maar niet als ik er via de verkenner naar op zoek ga.

De database zou uiteindelijk moeten werken op een netwerk. Vandaar dat ik uiteraard graag weet waar die zich bevindt.
En dan nog een bijkomende vraag:
Ik ben nu begonnen met Derby... maar raden jullie misschien iets anders aan? Mysql? Het zou zowel op Windows als op Apple moeten werken.

Alvast bedankt
 
Hallo Luc. Java heeft op zichzelf geen database in zich. Java gebruikt drivers om een database te benaderen en data uit de database op te vragen. Om de database in te zien moet je dus m.b.v. een driver (mysql, derby oid) een connectie met een aangemaakt db maken. Daarna kan je de data opvragen. Ik vond zojuist deze tutorial, wellicht kan je dit helpen: http://www.homeandlearn.co.uk/java/connect_to_a_database_using_java_code.html.
 
Bedankt alvast voor de link.
Ik was intussen ook al verder... waar die database zich bevind heb ik intussen al ontdekt. Hoe ik ergens een database moet plaatsen buiten die localhost weet ik nog niet :(.

Ik heb intussen een engelstalig boek gekocht (JavaFX van Gail Anderson en Paul Anderson), en ben nu dat aan het bestuderen. Vandaar dat ik weer wat afgedwaald ben van die databases.
Ik kom er wel... maar het heeft wat tijd nodig. Wanneer ik weer 's op problemen stuit, die ik niet opgelost krijg, hoor je nog van me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan