Text decoration in HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

imarkee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2016
Berichten
2
Beste leden,

Ik ben momenteel mijn website aan het aanpassen. Over de hele website heb ik links in een button staan. Deze heb ik opgemaakt in mijn CSS-file.

Nu ben ik een andere link aan het toevoegen, gewoon een text link. Maar ik wil dat deze onderlijnd word wanneer je er met de muis over gaat.

Ik weet dat ik dit in mijn CSS kan doen door deze soort attributen:
a {text-decoration: none;}
a:hover {text-decoration: underline;}

Maar kan het ook gewoon direct in mijn HTML editor? Het is puur en alleen voor deze link dus ik wil niet mijn hele CSS-file hiervoor aanpassen.
 
Hallo imarkee,

Je kunt dit het beste in je css bestand houden. Het principe is: opmaak in stylesheet zodat je het op één plek kunt beheren. Als je het toch in je html wilt hebben, dan zet je het tussen <style> en </style> in de head sectie.

Suc6 met je site.
 
Topic is al oud, maar ik zie dat het nog niet is opgelost...

Als je per se de CSS van die link in je HTML-bestand wilt hebben, plaats je inderdaad zoals bron zegt, de <style> tag in je <head> tag.

Verder moet je, omdat je alléén die link wilt aanpassen, je <a> tag een class of een id geven. Ik kies er hier even voor een id te gebruiken;

HTML:
<!DOCTYPE = html>
<html>

<head>
    <style>a#specialLink { text-decoration: none; } a#specialLink:hover { text-decoration: underline; }</style>
</head>

<body>
<!-- CODE -->
    <a id="specialLink" href="/link/to/file.extension">Mijn link</a>
<!-- CODE -->
</body>

</html>

Zie resultaat hier: https://jsfiddle.net/MatSn0w/4nb7kaL9/2/

Ik hoor wel of het lukt.

Venga
 
Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling op de uitleg van Venga.

Gebruik bij voorkeur een class omdat je die meerdere keren op een pagina mag gebruiken. Een id moet namelijk uniek zijn binnen één pagina en wordt daarom vaak voor de grove structuur gebruikt van de layout en niet voor de opmaak.

Als je veel css op verschillende plekken hebt kan het lijken dat css die je toevoegt niet werkt. Dit heeft te maken met de prioriteit. Lees meer...

Suc6. Have fun.
 
Hoi Venga,
Het heeft niet zo veel nut om een reeds beantwoorde vraag na 2,5 maand opnieuw te willen beantwoorden. Meerdere topics staan op niet opgelost maar zijn het wel. Ik had zelf de datum ook te laat in de gaten.Gelukkig gaf je wel een antwoord mét code :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan