powerpoint naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
98
Hallo,

graag had ik willen weten hoe ik een powerpoint naar pdf kan printen, als ik deze save als .pdf kan ik die niet openen (gecodeerd,..)
Ikkan wel printen naar de pdf printer (pdf complete )
Thx voor de hulp

zo doe ik het nu maar dus het bestand niet open (ik gebruik adobe acrobat reader DC en ik vrmoed dat dit daarom niet lukt maar mss wel als we printen)

pp.activepresentation.SaveAs Filename:="C:\Users\Gebruiker\Desktop\funnel sheet map\Pai's\MikoY+1.pdf

Dit doe ik in excel vba
 
Je moet wel opgeven dat je het bestand als pdf bestand wilt opslaan. Alleen de extensie .pdf is niet voldoende:
pp.activepresentation.SaveAs ("C:\Users\Gebruiker\Desktop\funnel sheet map\Pai's\MikoY+1.pdf", ppSaveAsPDF)
 
hallo Edmoor,

Bedankt voor je reactie maar als ik dit invul geeft hij een fout code weer: verwacht =
 
Als het zo mag uitzien als of je het zou printen is cutepdf writer een optie (er zijn er meer)
2 files installeren.
Dan het gewenst file printen met de nieuw geïnstalleerde cutepdf writer.
Er wordt nog naar een naam en locatie gevraagd.
En klaar is je pdf.
Dit kun je nu dan doen met alles wat je kunt printen, vanuit ieder print programma.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kostenzer,
dat is mijn tweede optie, ik print dan als volgt, maar ik probeer die dan te saven in ene folder met vba (moet ik nog even zoeken)

pp.ActivePresentation.PrintOptions.ActivePrinter = "pdf complete"
pp.ActivePresentation.PrintOut
 
hallo, hierbij de oplossing!
Const ppSaveAsPDF As Long = 32 in het begin van de code

en het volgende wanneer je het document wilt saven naar een bepaalde file

FileName2 = Replace("C:\Users\Gebruiker\Desktop\funnel sheet map\y+1" & thisfile, "pptx", "pdf")
pp.ActivePresentation.SaveAs FileName2, ppSaveAsPDF
 
Heb je een 64-bit Office geïnstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan