Powerpoint rasterlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansverhulst

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2016
Berichten
6
Ik wil rasterlijnen (in centimeters) gebruiken om objecten uit te lijnen. Onder het menu "SCHIKKEN" staat wel de optie "UITLIJNEN OF VERDELEN" maar niets over rasterlijnen. In het menu "BEELD" onder "HULPLIJNEN" evenmin nergens een optie om rasterlijnen zichtbaar te maken.
 
Welkom bij de Helpmij!

En Shift-F9 indrukken levert ook niet het gewenste resultaat op?
 
Als je in het tabblad <Beeld> kijkt, zie je in het midden het blok <Weergeven>. Daar staat de optie <Rasterlijnen> in het midden, tussen <Liniaal> en <Hulplijnen>. Klik je op het kleine knopje rechtsonder in dat blok, dan krijg je het menu <Raster en Hulplijnen> waarin je kunt aangeven hoe objecten moeten uitlijnen, en de onderlinge afstand van de rasterlijnen. Maar over welke versie heb je het eigenlijk? Dit verhaal gaat over 2010. Zal ook wel werken in hoger, en wellicht ook in 2007.
 
Dank voor jullie hulp. Maar bij mij verschijnt niets tussen BEELD/LINEALEN en HULPLIJNEN. Ik heb Powerpoint voor Mac 2011.
 
Dank voor jullie hulp. Maar bij mij verschijnt niets tussen BEELD/LINEALEN en HULPLIJNEN. Ik heb Powerpoint voor Mac 2011.
 
Shift-F9 werkte ook niet? (dat kan ik uit je reactie niet opmaken)

Halverwege op de pagina van de link staat beschreven hoe het werkt voor jouw PP versie : Klik

Je dient wel minimaal 2 objecten te selecteren alvorens je begint.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat een Mac anders werkt.... Ik heb voor de zekerheid een plaatje toegevoegd. Allicht dat je daar wat verder mee komt. En anders zou ik even op de Help klikken en 'Rasterlijnen' intypen.
image001.png
 
Excuses, vergat inderdaad te melden dat Shift+F9 ook niet werkt.
Had de helpfunctie van Microsoft al geprobeerd, maar ook met twee geselecteerde objecten en shift indrukken, geen resultaat. Ook Ctrl, Cmd en combinaties daarvan geprobeerd, maar geen rasterlijnen
 
Laat de menubalk van <Beeld> eens zien? Rasterlijnen kun je toch gewoon zichtbaar maken? Heeft m.i. ook helemaal niks met het al dan niet selecteren van objecten te maken.
 
Ik was even vergeten dat een Mac nog wél een echt menu heeft :). Ik bedoelde eigenlijk een plaatje van de knoppen diemop het Lint staan. Daar staat het knopje namelijk. Mijn plaatje krijg je dan weer als je rechtsklikken op een dia. Is dat nog een optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan