beeldscherm vraagt 95% cpu gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

adinatha

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
72
Ik heb een HP laptop met een dual processor en een nividia g210m erin.
Nu heb ik de laatste tijd wat problemen met afspelen van yt clips, het hapert nogal.

Ik heb taakbeheer gestart om het processorgebruik te bekijken en als ik b.v bij het surfen wat ga scrollen, vliegt het processorgebruik wel boven de 85 %.(kan toch niet normaal zijn toch?)

Ik heb het idee dat er iets is met de grafische kaart.
vraag is wat ik hieraan kan doen.
 
Misschien handig als je even vermeldt om welk model, type en uitvoering HP laptop het gaat en welke browser je dan gebruikt..?
Alle drivers up-to-date..?
Welke Windows-versie..?
 
Het beeldscherm vergt nagenoeg geen processorverbruik, als je het hebt tijdens het scrollen in je browser, ga dan eerder maar eens je laptop laten scannen op malware.
Kan met superantispyware en malwarebytes (beide goed en gratis), evt kan je adwcleaner er als laatste achter aan laten lopen.
Aan je kaart zelf kan het haast niet liggen.
Heb om die reden je vraag verplaatst van beeldschermen naar spyware.
 
Deze laptop moet ergens tussen 4 jaar en 10 jaar oud zijn, lijkt me. Niet echt courant, en (ook qua verdere specificaties) geen "Snelle Jelle".
Alle vragen van Scrapheap zijn van belang.

Verder: Als er nu Windows 10 64-bit op de laptop staat, dan is is (zoals hier gelinkt) een driver te vinden op deze link
Voor Windows 10 32-bit op deze link of (iets oudere versie) deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om een HP easynote LJ65, windows 7, en als browser gebruik ik chrome.

Zal morgen wat wat antyspyware en wat genoemd is proberen.
Ik heb wel bitdefender internet security 2016 er op maar misschien is dat niet genoeg.
 
Moet het niet zijn: Packard Bell EasyNote LJ65?
[HP = Hewlett Packard, PB = Packard Bell, dus nogal een (groot) verschil :rolleyes:]
De laatste video-driver die PB beschikbaar stelt voor Windows 7 64-bit is deze, voor Windows 7 32-bit deze
En als je voor de Nvidia drivers wilt gaan (recenter dan die van PB, maar download zeker ook alvast de PB-variant): Voor Windows 7 64-bit deze en voor Windows 7 32-bit deze

Altijd eerst de video-driver(s) downloaden, alvast uitpakken (indien nodig) naar een aparte map per video-driver, dan via appwiz.cpl de oude video-driver deïnstalleren en daarna (na een herstart) de nieuwe/andere video-driver installeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ojee ik word echt dement, tis idd een Packard Bell.
ga het morgen gelijk proberen.
Big Thanks:thumb:
 
Nou, ik ben niet ver van het het uit het raam mieteren van m'n laptop.
ben nu al 4uur aan het *****n met alleen maar een driver.
appwiz werkt niet bij mij, toen maar handmatig via apparaatbeheer de driver verwijderd.
Maar nu krijg ik hem er niet meer op.
Heb nu een raar uitgerekt en vaag beeld en m'n processor zit nog steeds rond de 60%.
Iemand nog tips voordat de hamer erop gaat?
 
Als je mijn instructie hebt gevolgd moet je (minstens) 2 drivers gedownload en uitgepakt hebben: Die van PB zelf en die van Nvidia.
Probeer eerst die van PB en (als dat niet lukt) die van nVidia.

Overigens is er ook een alternatief voor appwiz.cpl : Download, installeer en start CCleaner
Zodra CCleaner gestart, klik op de steeksleutel (in de linkermarge, heet Gereedschap), dan krijg je alsnog de mogelijkheid om software te deïnstalleren door de software eerst aan te klikken en dan te klikken op Deïnstalleren.

Tijs.
 
Die van PB ging niet, die van nividia wel.
heb dus gelukkig weer normaal beeld.
cpu usage is nog steeds behoorlijk hoog, ondanks dat er geen programma actief is.
Reden dat ik aan de videokaart twijfel is dat ik vaker een melding krijg van windows dat er wat mee is.

cpu.jpg
 
Download
57b4871722af8-procexp.png
Process Explorer
Unzip en dubbelklik op procexp.exe.
Klik op File in de werkbalk → Save As
Klik hier op: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:Hardware Interrupts and DPCs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Process Explorer Data (*.TXT).
Klik op de knop Opslaan.

Post dit log als bijlage in je volgende reactie.
 
Laatst bewerkt:
Ik deel je mening (zo van hieraf) in eerste instantie niet. Download, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren": Process Explorer
Je moet (bij eerste keer starten) op I agree klikken.

Klik op de kolomtitel CPU zodanig dat de processen die de meeste CPU tijd opeten bovenaan komen staan. Kijk welke proces(sen) de grootverbruikers zijn.

Kan evt. ook in Taakbeheer, door te klikken op tabblad Processen en daar te sorteren op Processor (of CPU wat er maar staat bij jou).

EDIT: Ik zie dat dorado ook al een tip m.b.t. Process Explorer gegeven heeft. Eerst maar zijn tip doen en dan zien we wel of je de mijne nog nodig hebt.

Tijs.
 
Uit het Process Explorer blijkt niets dat een uitermate hoog CPU verbruikt.

Laten we eens kijken met Minitoolbox welk programma vastloopt.
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.

Ook kun je zelf e.e.a. proberen te achterhalen d.m.v. de schone opstart.
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.

Hoe werkt je pc nu?
 
@dorado: Wat is dit proces dan?
Code:
Process		CPU	Private Bytes	Working Set	PID	Description				Company Name
svchost.exe	49.72	167.016 K	109.016 K	1332	Hostproces voor Windows-services	Microsoft Corporation
Die gebruikt (op dat moment dan toch) bijna de helft van de beschikbare cpu-tijd.
En als er dan nog gesurft wordt, dan komt (vlgs. de startposting) er nog zo'n 30% cpu belasting bij.

Of lees ik alles (incl. de startposting) verkeerd?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@tijs,
Ik wacht op dit moment ff het log van Minitoolbox af en het gevolg van mijn verdere instructies.
 
Stap 1:
Ben je ook al iets wijzer geworden n.a.v. de schone opstart?

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.

Los bovendien onderstaande problemen op:
Stap 2:
Download:
Microsoft Visual C++ 2008(x86) Redistributable Package
Microsoft Visual C++ 2008(x64) Redistributable Package


Microsoft Visual C++ 2013 (x86 and x64) Redistributable Package

Microsoft Visual C++ 2015 (x86 and x64) Redistributable Package


Laatste ondersteunde Visual C++ downloads


(Hernoem vervolgens de gedownloade bestanden door er 2005, 2008 en 2010 achter te zetten, omdat de bestanden dezelfde naam hebben.)
Dit zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan! Start vervolgens opnieuw op.

Application errors:
==================
Error: (06/17/2016 06:29:59 PM) (Source: SideBySide) (User: )
Description: Kan activeringscontext voor 'WavesQtLibs_5.1.1_Win32_Release,processorArchitecture="AMD64",type="win32",version="1.0.0.0"1' niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand 'WavesQtLibs_5.1.1_Win32_Release,processorArchitecture="AMD64",type="win32",version="1.0.0.0"2 op regel WavesQtLibs_5.1.1_Win32_Release,processorArchitecture="AMD64",type="win32",version="1.0.0.0"3.
Onderdeel-id in manifest komt niet overeen met de id van het gevraagde onderdeel.
Verwijzing is WavesQtLibs_5.1.1_Win32_Release,processorArchitecture="AMD64",type="win32",version="1.0.0.0".
Definitie is WavesQtLibs_5.1.1_Win32_Release,processorArchitecture="x86",type="win32",version="1.0.0.0".
Gebruik sxstrace.exe voor gedetailleerde diagnose.

Stap 3:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ: wmic service list brief /format:table > %userprofile%\desktop\servicelog.txt & start notepad %userprofile%\desktop\servicelog.txt.
Post het log als bijlage in je reactie.


Error: (06/17/2016 06:29:19 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De HsfXAudioService-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%1053 = De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
 
Ben de visual aan het downloaden maar bij de link van laatste ondersteunende visual C++ download krijg ik een pagina waar vele links op staan.
Moet ik al deze links aanklikken?
 
De laatste link heb ik erbij gezet voor de evt. laatste updates van Visual C++, dus hoef je niets aan te klikken.

Naast het posten van het servicelog, wil ik ook dringend verzoeken de schone opstart uit te voeren.
Wanneer deze niets oplevert, kun je het best je systeem na laten kijken m.b.v. analysetools, omdat het svchostproces wss gelinkt is aan een ander proces.
Omdat op de helpmij geen HijackThislogjes worden nagekeken, kun je hier of hier of hier je syteem na laten kijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan