• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup waar vlookup_value is een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

spoelstra

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2016
Berichten
36
Hallo,

IK heb een vlookup formule waarbij ik zoek naar een waarde uit een opgegeven cel die een waarde heeft als gevolg van een formule. De vlookup geeft dan als resultaat #N/A

OP A 1 staat en 6 als gevolg van een formule. In de vlookup wil ik deze 6 gebruiken als lookup_value . Geeft dus niet het gewenst resultaat.

Als ik op de cel a1 een harde 6 invul krijg ik wel het gewenste resultaat met onderstaande formule

VLOOKUP(a1;belastingcodes;2;FALSE)

Moet hier nog wat aan toegevoegd worden omdat a1 het resultaat is van een formule en hij daardoor de 6 niet herkend?

Graag jullie advise,

Jaap
 
Nee hoor. Er moet iets anders aan de hand zijn. Als je even een voorbeeldbestand plaatst met het issue, dan kunnen we een kijkje nemen.
Zo blind zou ik denken dat de uitkomst van de formule misschien niet precies 6 is of dat het een ander formaat is of zo.
 
Vervang die A1 in de vlookup door de formule die in A1 staat.
 
Bestandje bijgevoegd sorry

Jaap
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand vlookup_value.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 39
Dat dacht ik al: de formule levert tekst op en geen getallen.

Met deze aanpassing in C2 (2x -- toegevoegd), gaat het beter:
Code:
=ALS(B2="Ja";ALS(OF(LINKS(DEEL(A2;25;1);1)="1";LINKS(DEEL(A2;25;1);1)="6";LINKS(DEEL(A2;25;1);1)="9");--LINKS(DEEL(A2;25;1);1);--LINKS(DEEL(A2;25;2);2));"")
 
Hallo Marcel,

Als ik die streepjes erin zet geeft hij niet meer als resultaat de 6 maar zet hij de geschreven formule erin en de vlookup blijft op #N/A

Wat voor streepjes zijn dit en wat regelen die dan af?

Hoor graag je uitleg

Jaap
 
Bjigaand het bestand waarin het wel werkt.
De streepjes zijn mintekens. Een rekenkundige bewerking met een tekstueel getal zorgt ervoor dat het een numeriek getal wordt.
De ene min maakt het getal negatief en de andere maakt het weer positief.
Je kunt ook 0+ of 1* doen, maar -- schjint net effe een fractie sneller te zijn.
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand vlookup_value MB.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 26
Hoi Marcel heb ook even gevogeld met streepjes en nu gaat het inderdaad goed.


Bedankt voor je oplossing. Weer heel wat geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan