Wifi driver ontbreekt op Leiptop Toshiba in Win 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
616
Draadloos printen lukt niet met de HP 2540 all in one. HP drivers en software geïnstalleerd, maar draadloos printen lukt niet, omdat netwerkcontroller nog steeds ontbreekt.
Ik heb een Toshiba L500 leiptop van ca. 2011 met Win 7.
NetwerkDriver opgezocht via ander forum en geinstalleerd, maar nog steeds een uitroepteken in apparaat beheer.

Router, laptop en printer meerdere keren re-start gedaan.

Wat nu??
 
Laatst bewerkt:
Van dat model laptop zijn -tig verschillende uitvoeringen dus graag ook hey type even vermelden..

Volgens de specs zou dit de laatste driver moeten zijn ( 4 jaar oud ) als het om de Realtek RTL8191SE WiFi chip gaat..
WiFi-kaartje zou uiteraard ook gewoon kapot kunnen zijn..
Heb je wel netwerk- / internetverbinding via de WiFi dan..? Lijkt me dus van niet..:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Van dat model laptop zijn -tig verschillende uitvoeringen dus graag ook hey type even vermelden..

Volgens de specs zou dit de laatste driver moeten zijn ( 4 jaar oud ) als het om de Realtek RTL8191SE WiFi chip gaat..
WiFi-kaartje zou uiteraard ook gewoon kapot kunnen zijn..
Heb je wel netwerk- / internetverbinding via de WiFi dan..? Lijkt me dus van niet..:rolleyes:

Wel internet via een kabel aan de zijkant.
Het is een L500/13V. Gekocht bij Kral, die niet meer bestaat.
Bij apparaatbeheer staat geen fabrikant of type van de wifi chip vermeld.

Aanleiding is dat ik maandag een vervangende printer (gereviseerde?) heb gekregen. De vorige deed het niet meer: garantiewerk van Mediamarkt.
 
Krijg het idee dat je 2 zaken door elkaar haalt...
Als je de printer draadloos wilt gebruiken ( dus in het netwerk ) moet je de printer instellen zodat deze draadloos verbinding maakt met jouw WiFi-netwerk.
De WiFi adapter van de laptop heeft daar niets mee te maken.
De printopdracht wordt immers via het netwerk verstuurd en niet direct naar de printer. Dus blijkbaar is er geen verbinding tussen jouw WiFi netwerk en de printer, dat moet je eerst instellen voordat je kunt printen.
Raadpleeg daarvoor de handleiding van de printer.

Verder is het zo dat, als je de kabel-aansluiting op de laptop gebruikt voor de internet-verbinding, de WiFi veelal niet gelijktijdig verbinding kan maken omdat er dan problemen in het netwerk kunnen ontstaan.
Je gebruikt of de kabel-aansluiting of WiFi op je laptop, niet beiden gelijktijdig.
Sommige laptops hebben een functie-toets ( Fn ) waarmee de WiFi aan en uit gezet kan worden, kijk of dat in jouw geval ook zo is.
Stuurprogramma uiteraard installeren via de setup in de driver of vanuit Apparaatbeheer => WiFi-adapter => re-muisknop => stuurprogramma bijwerken => naar map met uitgepakte driver bladeren => OK klikken.
 
Krijg het idee dat je 2 zaken door elkaar haalt...
Als je de printer draadloos wilt gebruiken ( dus in het netwerk ) moet je de printer instellen zodat deze draadloos verbinding maakt met jouw WiFi-netwerk.
De WiFi adapter van de laptop heeft daar niets mee te maken.
De printopdracht wordt immers via het netwerk verstuurd en niet direct naar de printer. Dus blijkbaar is er geen verbinding tussen jouw WiFi netwerk en de printer, dat moet je eerst instellen voordat je kunt printen.
Raadpleeg daarvoor de handleiding van de printer.
Volgens wireless testrapport uit de printer: No problems found, successful setup of your wireless printer

Verder is het zo dat, als je de kabel-aansluiting op de laptop gebruikt voor de internet-verbinding, de WiFi veelal niet gelijktijdig verbinding kan maken omdat er dan problemen in het netwerk kunnen ontstaan.
Je gebruikt of de kabel-aansluiting of WiFi op je laptop, niet beiden gelijktijdig.
usb kabel ligt er los naast.

Sommige laptops hebben een functie-toets ( Fn ) waarmee de WiFi aan en uit gezet kan worden, kijk of dat in jouw geval ook zo is.
Heb ik bij F8, als ik FN- F8 doe, dan gebeurt er niets.

Stuurprogramma uiteraard installeren via de setup in de driver of vanuit Apparaatbeheer => WiFi-adapter => re-muisknop => stuurprogramma bijwerken => naar map met uitgepakte driver bladeren => OK klikken.
 
64 bits stuurprogramma ge/installeerd via set up in verkenner.
HP Print - en scandoctor geeft aan: Communicatie met geselecteerde apparaat niet geslaagd.

Ik begrijp, dat een printopdracht via mijn netwerk kabel wordt gestuurd. Waarom komt hij dan niet aan?

Firewall weer aangezet, is niet de oorzaak.
 
Via usb nu gelukt om een testafdruk te maken. Vanmiddag draadloos verder.
 
En welke informatie staat er dan als je op die uitroeptekens klikt..?
 
En welke informatie staat er dan als je op die uitroeptekens klikt..?
Er staat:
bij Algemeen
Netwerkcontroller: Code 28, stuurprogramma niet geïnstalleerd.
Leverancier onbekend, PCI bus 20, apparaat 0, functie 0.

En toch heb ik internetverbinding, ra,ra
 
Je moet de driver van de draadloze netwerk adapter van de laptop installeren
 
Klik in Apparaatbeheer deze meldingen open , maak er een screenshot van en plaats deze..?
Als dat om 1 of andere reden niet lukt, doe dan het volgende:
Download en installeer Speccy en plaats de link naar het systeem-overzicht in je volgende bericht..?
Uitdraai Speccy : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik dan op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
 
Het is toch niet zo ingewikkeld...

Ga naar de website van Toshiba, zoek bij daar op basis van jouw laptop type en nummer de drivers op en installeer de driver voor draadloos netwerk
 
Het is toch niet zo ingewikkeld...

Ga naar de website van Toshiba, zoek bij daar op basis van jouw laptop type en nummer de drivers op en installeer de driver voor draadloos netwerk

Daar was ik mee bezig geweest en heb wat gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd (dat is dan niet goed gegaan).
Piet
 
Dan wat je fout hebt gedaan verwijderen en het opnieuw doen, en dan goed
 
Ik vraag mij af of er wel een WiFi adapter in zit, hij komt nl. in het Speccy rapport helemaal niet voor onder de afdeling "Netwerk", alleen de LAN-adapter staat daar vermeld.
Een WiFi-adapter in deze oude laptop is nl. niet standaard maar een optie.
De Service-manual van deze laptop meldt hierover het volgende:
Wireless LAN (BTO)
Some computers in this series are equipped with a Wireless LAN (WLAN) card. This
WLAN module may come with the following types (depending on the model):

Atheros 802.11 b/g (HB95 1x1n), b/g/n (HB93 2x2), a/b/g/n (HB92 2x2)

Realtek 802.11 bg (8187SE

De vraag is dus of er wel WiFi aan boord is...:rolleyes:
 
Heb al verschillende van dit type laptops onder handen gehad, en er zit gegarandeerd Wifi op!

Misschien is de Wifi uitgeschakeld via het toetsenbord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan