Nieuw geheugen kopen, moet ik de kast openschroeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Hoi,

ik heb een PC met 2gig werkgeheugen en Windows 10, en hij is wat traag met tekenprogramma's en andere grafische zooi. Ik heb al een goede grafische kaart erin gezet, maar ik wil graag naar een gig of 8 werkgeheugen. Ik snap dat de kast open moet om dit te wisselen / te monteren, maar kan ik de computer laten vertellen wat voor geheugen er nu in zit, en hoeveel slots er op het moederboard zitten? De computer zit vrij ver achter / in het bureau weggewerkt, als ik hem daar kan laten staan om dit uit te vinden zou dat handig zijn. Hoef ik maar één keer de boel te slopen en terug te plaatsen.

Alvast bedankt,

Hugo
 
Hou je er wel rekening mee dat je vanaf 4 Gb ook een 64 bit Windows moet hebben om die hoeveelheid geheugen te kunnen gebruiken..?
Daarbij wordt de pc van meer geheugen niet ( veel ) sneller, dat hangt o.a. af van je processor, maar voor photoshop etc. is het wel van belang...
 
Een PC wordt nooit sneller met meer geheugen maar wel minder langzaam als er niet naar de harde schuif hoeft te worden gewapt wat met 8GB en renderen toch wel zal gebeuren maar veel minder vaak.
Overigens dien je hem toch open te maken als je geheugen wilt bijplaatsen.
 
Dank je wel allemaal. Vooral die 32 bits / 4 gig opmerking is handig; ik had er zo 8 ingeduwd.

Nu maar eens scannen en shoppen...

Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan