mail, al mijn bestanden verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marikx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
3
Goedenavond,

voorheen kon ik als ik een bijlage wilde verstuurde in mail, uit de map ' Al mijn bestanden' onder favorieten, net zoals het in Finder staat.
Nu heb ik dat per ongeluk verwijderd. Is dit te herstellen?2016-06-16_20-08-51.jpg
 
Lijkt op wat hier wordt besproken, bij het bovenste Answer (die met 80 cudo's erbij).
De oplossing daar is om alle finder voorkeuren te wissen door de daarbij horende (voorkeuren-)instellingsbestanden te verwijderen, de MAC daarna herstarten en de standaardwaarden zouden weer terug moeten zijn, incl. het terugbrengen van wat jij nu 'kwijt' bent geraakt.

Probeer het eerst met de com.apple.finder.plist bestanden in de prullenbak gezet, zodat je ze evt. weer terug kunt zetten als de oplossing toch niet helpt voor jouw probleem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@ Marikx,

Kijk even in de Voorkeuren van Finder >> tabblad Navigatiekolom of in het keuzevakje bij Al mijn bestanden een vinkje is.

57670fda1a046-Schermafbeelding_2016-06-19_om_23.25.58.png
 
@iEscape: Waarschijnlijk zal dat al goed staan:
[...]net zoals het in Finder staat.[...]
Er is een verschil tussen wat er in Finder te zien is en wat er te zien is in bladervensters van applicaties (zoals Outlook etc.) waar bestanden of mappen bij betrokken zijn, dus in dit geval waar bestand(en) geselecteerd moeten worden voor bijsluiting als bijlage(n).

Tijs.
 
Goedenavond,

voorheen kon ik als ik een bijlage wilde verstuurde in mail, uit de map ' Al mijn bestanden' onder favorieten, net zoals het in Finder staat.
Nu heb ik dat per ongeluk verwijderd. Is dit te herstellen?Bekijk bijlage 272383

Er is een verschil tussen wat er in Finder te zien is en wat er te zien is in bladervensters van applicaties (zoals Outlook etc.) waar bestanden of mappen bij betrokken zijn, dus in dit geval waar bestand(en) geselecteerd moeten worden voor bijsluiting als bijlage(n).

TS heeft niets over: in bladervensters van applicaties
TS wilt vanuit Mail een bijlage toevoegen die opgeslagen is in Al mijn bestanden.
En als Al mijn bestanden in de Voorkeuren van Finder niet aangevinkt is, dan wordt Al mijn bestanden niet vermeld >> zie screenshot van TS.
Good lezen is een kunst :(
 
@iEscape: Kijk goed in de schermafdruk: Dat is het bijlage invoeg-venster vanuit Outlook (een applicatie, dus), zie vooral ook staan de knop "Kies bestand".
Dit is dus niet een Finder venster, lijkt mij zo.
Maar goed, we gaan het vernemen van Marikx.

@Marikx: Graag snel terugmelden over de gegeven tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

In Finder staat het inderdaad goed daar staat ' Al mijn bestanden'. Ik weet dat je dit via de navigatiekolom aan en uitzetten.
Voorheen stond de keuze ' Al mijn bestanden' ook in de navigatiekolom als ik een bijlage wil toevoegen aan een mail.
Het gaat niet om outlook maar om 'mail'mail.jpg
Kan het zijn dat het na het installeren van el Capitan, veranderd is?
 
Dat zou kunnen, idd.
Kijk naar mijn instructie in posting #2 en kijk of die een oplossing biedt voor je probleem.

Tijs.
 
@ dnties,

@iEscape: Kijk goed in de schermafdruk: Dat is het bijlage invoeg-venster vanuit Outlook (een applicatie, dus), zie vooral ook staan de knop "Kies bestand".
Dit is dus niet een Finder venster, lijkt mij zo.

Dat klopt helemaal, achtergrond screenshot van TS is Programma's map, en dat komt doordat bij Finder, Al mijn bestanden map van TS is foetsji.

5767fd1c67460-Schermafbeelding_2016-06-20_om_16.09.27.png


Verwijder ik het vinkje bij Al mijn bestanden in de Voorkeuren van Finder, dan wordt Al mijn bestanden niet weergegeven.

5767fd751cc88-Schermafbeelding_2016-06-20_om_16.19.40.png
 
iEscape: Zie dat de vragensteller bevestigde wat ik uit zijn startposting gehaald had:
Beste Tijs,

In Finder staat het inderdaad goed daar staat ' Al mijn bestanden'. Ik weet dat je dit via de navigatiekolom aan en uitzetten.
Voorheen stond de keuze ' Al mijn bestanden' ook in de navigatiekolom als ik een bijlage wil toevoegen aan een mail.
Het gaat niet om outlook maar om 'mail'Klik op afbeelding voor grotere versie

Woorden vangen etc. ga ik dus niet doen: Mij is duidelijk wat zijn probleem is, jouw visie op het probleem laat ik dus even voor wat hij is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@ marikx,
In Finder staat het inderdaad goed daar staat ' Al mijn bestanden'. Ik weet dat je dit via de navigatiekolom aan en uitzetten.
Heeft u nu een vinkje geplaatst bij Al mijn bestanden (via Finder >> Voorkeuren >> tabblad Navigatiekolom) ?
Zo nodig Finder afsluiten en / of de Mac herstarten.
Voorheen stond de keuze ' Al mijn bestanden' ook in de navigatiekolom als ik een bijlage wil toevoegen aan een mail.
Kan het zijn dat het na het installeren van el Capitan, veranderd is?
Hier wordt Al mijn bestanden keurig vermeld in de Navigatiekolom.
Neen, hier ook Mac OS X El Capitan, en géén problemen daarmee.

@ marikx,

Probeer het volgende:
Een trucje is als u een bestand wilt toevoegen vanuit Al mijn bestanden map is : typ Al mijn bestanden in het Zoekveld (rechtsboven in het scherm van de screenshot in uw eerste bericht).

5768039e0ad8c-Schermafbeelding_2016-06-20_om_16.50.56.png


@ dnties,

Wat interessant is van het voorbeeld in de link die u aangeeft, is bij de eerste screenshot heeft de TS aldaar in de Voorkeuren van Finder onder Favorieten alle vinkjes verwijderd.
Zodat Favorieten helemaal niet wordt weergegeven.

576807bd813c0-Schermafbeelding_2016-06-20_om_16.59.58.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@iEscape: Ik weet dat mijn aangedragen methoden nogal 'lomp' is (gooit alle preferences van Finder weg, zodat alles weer wordt teruggezet (na opnieuw aanmelden) naar standaardwaarden), maar ik geloof er heilig in dat het zal opleveren wat de vragensteller wil.
Jouw methode kan ook werken en áls hij werkt is hij (veel) 'verfijnder' dan mijn methode. :D

Tijs.
 
@ Tijs,

Dat maakt niets uit, er zijn meerdere wegen naar Rome :d
Als het maar werkt voor TS.


@ marikx,

Er is nog een snelere trucje: het bestand drag & drop naar Mac Mail bericht-editor.
 
het gaat niet om Finder

Zoals ik in het begin schreef in Finder staat gewoon ' Al mijn bestanden', daar is niks mis mee, ik weet ook hoe de navigatiekolom werkt.
De optie Al mijn bestanden is verdwenen, als ik in mail een bijlage wil toevoegen. Voorheen stond dat daar.
2016-06-21_06-03-47.jpg
Drag en drop werkt daar naar toe werkt niet.
 

Bijlagen

  • 2016-06-21_06-03-47.jpg
    2016-06-21_06-03-47.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 78
Ok, als de tips van iEscape niet van toepassing zijn, gebruik/probeer dan mijn tip van posting #2.
[Overigens zal iEscape waarschijnlijk met drag en drop bedoeld hebben dat je in Mail een nieuwe mail maakt en dan vanuit Finder de gewenste bijlage in het nieuwe mailtje sleept (voordat je 'm verzendt) ipv. de paperclip (of andere knop die hetzelfde doet) in Mail te gebruiken om een bladervenster te openen waar je de bijlage(n) in selecteert.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
[Overigens zal iEscape waarschijnlijk met drag en drop bedoeld hebben dat je in Mail een nieuwe mail maakt en dan vanuit Finder de gewenste bijlage in het nieuwe mailtje sleept (voordat je 'm verzendt) ipv. de paperclip (of andere knop die hetzelfde doet) in Mail te gebruiken om een bladervenster te openen waar je de bijlage(n) in selecteert.]
Inderdaad dat bedoel ik, heb gisteren nog getest -gebruik zelf Mac Mail heel weinig-; drag & drop naar Mac Mail en / of Outlook werkt prima.
Ook drag & drop uit iPhoto.app en / of Foto's.app werkt goed.

57691cbd69c22-Schermafbeelding_2016-06-20_om_19.42.45.png


57691d552f936-Schermafbeelding_2016-06-20_om_19.28.13.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan