Aanpassen menu tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
691
Hallo,

Ik hoop dat ik het juiste forum heb gekozen voor mijn probleem.
Op http://www.familiehuijbregts.nl/ heb ik een website. Links staan menu items. (Wat is nieuw, gezocht enz..) Ik wil graag de tekst "(levens)verhalen" aanpassen.
Via FTP ben ik gaan zoeken in: /domains/familiehuijbregts.nl/public_html/languages/Dutch maar kom daar nergens deze items tegen.
Ook de tekst "RUBRIEKEN" (rechts op de site) kom ik in de "languages/Dutch" nergens tegen:(

Kan iemand mij vertellen (misschien via firebug) in welke file ik moet zijn om e.e.a. aan te passen ??

Met vriendelijke groet
 
start de site en druk 0p F12 dan opent er een werkvenster klik op vierkantje met pijl en ga naar de betreffende knop, dan zie je waar je moet zijn
 
Hoi Bruno,
Wat wil je veranderen, de vraag is niet echt duidelijk. Als ik de broncode bekijk kan ik alle teksten perfect aanpassen, wil je de tekst van de link aanpassen of een van de teksten onder de rubriek (levens)verhalen.
 
t.a.v. van Ben.
Met F12 zie ik hetzelfde als bij Firebug maar ik kan daar niet vinden in welk bestand ik e.e.a. kan aanpassen. Als ik hier de tekst verander van
"(levens)verhalen" in Ärtikelen staat het inderdaad op de site maar er wordt uiteraard niets opgeslaan....

t.a.v. gast0660
Ik wil graag de tekst "(levens)verhalen" aanpassen. Hier moet komen te staan "Artikelen" De link moet hetzelfde blijven .
Ook de tekst "Rubrieken" wil ik aanpassen.
 
bij welk domein en welke site constructie heb bijv: wordpres of joomla
 
Hoi,
Voor deze
Levensverhalen aanpassen naar Artikelen, In uw index pagina
deze regel
HTML:
<li><a href="browsemedia.php?mediatypeID=histories"><span class="l"></span><span class="r"></span><span class="t">(Levens)verhalen</span></a></li>
aanpassen
Voor de andere moet je op zoek naar home-menus
 
Als je een bepaalde tekst of HTML-code van je website zoekt, dan kan je vaak prima met je editor je hele map doorzoeken.
Ik weet niet welke editor je hebt. Soms wil het ook nog wel eens in een database staan.
 
Beste bruno-01

Je hebt een site gebouwd op basis van The Next Generation. Je noemt dat wel maar voor een niet-ingewijde is die URL die je geeft niet voldoende informatie.
Daarom krijg je een aantal antwoorden waar je niets mee kunt (bijv. over het aanpassen van de brontekst)

Ik heb ook TNG en in mijn /language/ directory staat een Dutch language-pack.
Dat bevat de bestanden:
  • text.php
  • alltext.php
  • admintext.php
  • cust_text.php

In drie van die bestanden komt de tekst (Levens)verhalen voor als nederlandse vertaling van "histories"

Search "verhalen" (18 hits in 3 files)
Code:
\admintext.php (12 hits)
	Line 757: 		$admtext['phhistperson'] = "Fotos & Levensverhalen persoons-ID";
	Line 758: 		$admtext['phhisttree'] = "Fotos & Levensverhalen stamboom-ID";
	Line 763: 		$admtext['fhpara'] = "Familie verhalen paragraaf";
	Line 764: 		$admtext['fhlinkshis'] = "Familie verhalen links (Zijn)";
	Line 765: 		$admtext['fhlinkshers'] = "Familie verhalen links (Haar)";
	Line 840: 		$admtext['tcwarning'] = "<strong>Let op!</strong> Selecteer deze optie alleen als u uw site voor de eerste keer opstelt! <strong>Alle bestaande gegevens, samen met de informatie over foto's, (levens)verhalen, grafstenen en begraafplaatsen zullen worden verwijderd!</strong>";
	Line 842: 		$admtext['performdatamaint'] = "Voer data onderhoud uit en beheer foto's, (levens)verhalen en andere componenten.";
	Line 925: 		$admtext['historypath'] = "(Levens)verhalenmap";
	Line 946: 		$admtext['newmedialinks'] = "Aantal nieuwe links bij foto's/(levens)verhalen";
	Line 1043: 		$admtext['localdocpath'] = "Loka(a)l(e) pad(en) voor (levens)verhalen";
	Line 1923: $admtext['histories'] = "(Levens)verhalen";
	Line 2065: $admtext['combineextras'] = "Combineer media (oa foto's & (levens)verhalen";
\text.php (5 hits)
	Line 57: 		$text['photoshistoriesfor'] = "Foto's en (levens)verhalen van";
	Line 457: 		$text['historiesdocs'] = "(Levens)verhalen";
	Line 711: $text['historiesdocs'] = "(Levens)verhalen";
	Line 819: $text['mnuhistories'] = "(Levens)verhalen";
	Line 820: $text['mnumyancestors'] = "Foto's &amp; (Levens)verhalen mbt de voorouders van [Persoon]";
\alltext.php (1 hit)
	Line 65: $text['histories'] = "(Levens)Verhalen";
 
Laatst bewerkt:
opgelost

T.a.v. gast0660
Klopt wat je zegt. Die regel had ik ook gevonden alleen wordt daar verwezen naar het nederlandse woord "(levens)verhalen".
Als ik de index.php bekijk op de server kom ik in geen enkele index.php een nederlandse tekst tegen !

tecsman heeft inderdaad gelijk. Ik heb Niet goed gekeken :eek::eek:
Line 457: $text['historiesdocs'] = "(Levens)verhalen";
Ik had in die public_html/languages/Dutch al wel een paar aanpassingen gedaan maar deze (Line 457) over het hoofd gezien:(:(

Zaak is opgelost.
Iedereen Thanks voor het mee denken.

Mvgrt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan