Android Secure map niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rokil

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
35
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn micro sd kaart in mijn tablet. Het gaat om een Samsung Tab Pro 12.2 en een sandisk 64Gb micro sd kaartje. Voorheen kon ik op de sd kaart een aantal filmpjes en muziekjes zetten, zodat ik in de vakantie voor de kinderen onderweg iets te kijken had. Een paar weken geleden was ik van plan om de aanwezige filmpjes te wissen en daar alvast nieuwe op te zetten, maar ik kon ze niet verwijderen in de tablet. Ik heb toen het kaartje netjes afgemeld en in de windows 10 pc gedaan, om daar de filmpjes te verwijderen.
Bij het inpluggen kreeg ik meteen al de melding dat er iets fout is met de kaart en dat windows het moet herstellen. Dat gedaan, maar de melding kwam dat het probleem niet te herstellen is. Bij verkenner staat de sd kaart wel gewoon en kun je hem ook bekijken. Alles wat erop stond mocht weg, dus heb ik alles verwijderd. Dat leek te zijn gelukt, maar terug in de tablet stond alles er weer.
In de tablet heb ik toen geprobeerd om de sd te formatteren. Dit had geen zin, want alles bleef op de sd staan. Kaartje opnieuw in de pc en toen formatteren, met de melding aan het eind dat de kaart niet geformatteerd kon worden.
Als ik het kaartje in een ander android apparaat doe, krijg ik de melding dat het een blanco kaart is en hij kan niet geformatteerd worden. Uiteindelijk heb ik op een oude pc met windows xp een partitie aangemaakt met linux mint erop, maar ook met linux kan het kaartje niet geformatteerd worden.
Inmiddels heb ik heel veel op internet gezocht en heel veel programma's geprobeerd, maar niets helpt.
Je zou denken dat het kaartje stuk is, maar als ik hem weer in de tablet doe en ik maak een foto, wordt deze keurig op de sd opgeslagen en kan ik die in mijn pc ook gewoon kopiëren en zelfs verwijderen. De films en muziek die erop staan, en dus niet te verwijderen zijn, spelen ook gewoon af, dus lijkt het kaartje me niet stuk.
Het laatste programma dat ik probeerde is SD Card Formatter. Dit programma gaf aan dat het kaartje beveiligd is. Ik heb inmiddels een stuk of 5 verschillende micro sd kaart adapters geprobeerd en daar het lock schuifje heen en weer gehaald, maar ook dit helpt niet.
De map andoid secure schijnt dus het probleem te zijn die het kaartje beveiligd. In deze map staan 3 apps vermeld, maar hiervan is niets te verwijderen. Deze 3 apps werken ook gewoon nu het kaartje verwijderd is. De app app2sd schijnt zo'n map aan te maken als je apps naar je sd kaartje wilt verplaatsen, maar ik heb app2sd nooit gebruikt en ook nooit apps handmatig naar de sd verplaatst.
Kortom: ik weet het niet meer! Heeft iemand misschien een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van OS/Overig naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Inmiddels is het probleem verholpen. Het lag aan het micro-sd kaartje. Er schijnt een serie van Sandisk micro-sd kaartjes te zijn die bij een probleem in een 'alleen lezen' modus gaan. Hier is zelf niets aan te doen.
Ik heb me gemeld bij Sandisk en ze hebben me een nieuw kaartje gestuurd.
Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan