msi k9vgm-v herkend harde schijf niet in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegahh1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
90
mijn pc herkend opeens de hardeschijf niet meer terwel er wel windows op zit

het gaat om msi k9vgm-v
 
Hallo Wiegahh1,

Dit kan gebeuren. Mag ik weten welk besturing systeem jij gebruikt op jou computer?
En mogelijk zou je dit weer aan kunnen zetten in de BIOS.


Vriendelijke groet,

Finn
 
Oke, dan zal je als je de computer aan zet naar het BIOS menu moeten gaan!
 
klopt daar kom ik in maar kom niet verder want hij herkend ze niet
 
Schijf kan heel goed fysiek kapot zijn, dat is makkelijk te controleren door te kijken of hij in de BIOS zichtbaar is of niet nadat je de voedings- en data-kabels hebt gecontroleerd of deze juist zijn aangesloten.
 
heb ik na gekeken werken allemaal naar behoren heb zelfs een andere schijf getest
 
Dan heb ik zo'n vermoeden dat je SATA-controller dood is..of beide schijven zijn overleden.
Probeer eens de BIOS te resetten d.m.v. de Clear-Cmos jumper of haal de batterij op het moederbord er een kwartiertje uit ( en druk een paar keer op de Aan / Uit schakelaar terwijl de voeding is uitgeschakeld ).
Daarna batterij terugplaatsen, voeding aan en nog eens proberen.
Je kunt ook nog in de BIOS kiezen voor BIOS defaults ( failsafe defaults ), dan F10 Save & exit en rebooten..

Nog niks dan kun je overwegen om de BIOS te flashen als de fabrikant een nieuwere versie aanbiedt.
Als hij daarna nog geen schijven ziet is het einde verhaal voor het moederbord denk ik :rolleyes:
 
batterij had ik er al uit stroom er een paar af gehad niks leek te helpen
maar opeens draaide hij weer snap er niks van toch apart
want in de venster met master en slave staat none maar als ik hem door laat draaien pakt hij hem wel vreemd
 
En dus , hoe is de situatie nu..?
Want deze reactie maakt het wel erg verwarrend...start hij wel of niet van de schijf?
Als je probeert Windows opnieuw te installeren, ziet de setup dan wel een schijf om op te installeren of helemaal niets..?
 
mag wel oud bordje zijn maar er moet wel geluid op kunnen daarom zon gedoe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan