Welk antivirus is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
316
Welk antivirus moet ik kopen? Ik wil graag een goeie. Help mij alsjeblieft.
 
Waarom kopen?
De meeste free zijn ook prima.
Alvira, Avast, AVG, Panda, ze doen het aallemaal.

Betalend zou Bitdefender een goede keuze zijn.

Maar al die anti virussen zijn altijd te laat bij nieuwe virussen......
 
en helpmij.nl verkoopt Eset ook een goede.
 
Lange Pier noemt ook Avast. Maar kijk eens naar de afbeelding. Dan slaat die standaard bescherming toch nergens op.
ScreenShot001.jpg
 
Welk antivirus moet ik kopen? Ik wil graag een goeie. Help mij alsjeblieft.
De scanners die elke keer weer, maand in maand uit en dat meerdere jaren achter elkaar, de meeste virussen herkennen / heuristic erg goed hun werk doen: Klik
Eset scoort daarbij niet in de top 3.
"Speel" ook even met de maand, soort bescherming en / of jaarvakken. Kijk vooral ook naar de heuristic scores.

@Senso : er wordt op de Helpmij zoveel genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik begrijp de advertentie niet goed? Of is het een ordinaire leugen. Kijk links staat toch duidelijk beschreven de "gratis" Standaard versie en rechts de betaalde. Er staat toch ook boven Avast en Avast Free Antivirus. Als je daar de zaak al zit te bedriegen dan vraag ik mij af wat je met je producten doet.
 
Ach, op een forum krijg je gewoon allemaal subjectieve meningen, ook die testen zijn subjectief.
Zelf uittesten welke je het best bevalt, ze hebben allemaal protectie tegen de gevonden virussen maar niet eentje tegen nieuwe.

Aan al die persoonlijke meningen over wat de beste is heb je geen drol aan.
Ook niet aan die subjectieve testen
 
@Senso, idd. je hebt 't door.

Daarnaast: even kijken in het linkje welke (steeds maar weer) het beste scoren, dat geeft een aardige indicatie. Probleem met antivirustestjes is vaak het feit dat het een momentopname is. Vandaag scoort de ene goed, morgen de ander. Daarom is het linkje dat ik plaatste wel grappig. Zo kun je over meerdere jaren, maand na maand kijken welke scanners steeds maar weer hoog scoren.

En natuurlijk zijn de testen maand in maand uit, jaar in jaar uit, niet subjectief, maar da's een kwestie van even doorlezen / onderzoeksmethodes categoriseren.

@yanik : zoals je ziet zijn er meerdere goede, maar er zijn er maar een paar die continue op meerdere fronten hoog scoren.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik begrijp de advertentie niet goed?

Je kunt een gratis programma eerst uitproberen en later kopen, daardoor kan er best "gratis versie" boven staan.

Een virus scanner is slechts één van de vereisten tegen mogelijke bedreigingen. Volgens mij is tegen virussen de minste bescherming al redelijk goed en moet je ook kijken naar belasting van het systeem. Als een virusscanner tegen kwaadaardige of overgenomen Internet pagina's waarschuwt en helpt, dan is dit een enorm plus punt. Denk ook aan bescherming tegen malware en spyware, scripts, advertentieservers en automatisch uitvoerbare bedreigingen op USB sticks. Een firewall, die veel programma's te bieden hebben, heeft Windows al.

Een andere benadering is het bewaken van de "system internals" zodat voor elke actie op de achtergrond bevestiging nodig is én programma's die het systeem en alles op de computer, bij het opstarten, kunnen terugzetten naar een herstelpunt, doordat ze alle veranderingen bijhouden en daarvan constant backup maken. Voorbeelden van de laatste zijn: Rollback Rx Pro en SKANIX ILLUSION. Ik kon mijn computer daarmee zelf niet besmetten of beschadigen.

Een programma wat voor mij prima aanpassingen aan het systeem en alle uitvoering van programma's op de achtergrond bewaakte is Counterspy, op de stand "Paranoia," dit is later Vipre geworden. Ik zal binnenkort de shareware van Counterspy nog eens installeren, dan moet je hun sites in de Hosts File zetten, tegen onvrijwillige updates waarbij die functie de toestemmingen niet onthoudt en uiteindelijk helemaal niet meer werkt.
 
Ach, op een forum krijg je gewoon allemaal subjectieve meningen, ook die testen zijn subjectief.
Zelf uittesten welke je het best bevalt, ze hebben allemaal protectie tegen de gevonden virussen maar niet eentje tegen nieuwe.

Aan al die persoonlijke meningen over wat de beste is heb je geen drol aan.
Ook niet aan die subjectieve testen

Blauw : is niet ondenkbaar
Rood : onzin

Dat de beste antivirusbescherming voor het beeldscherm zit, daar kan ik mij wel in vinden.
De kreet dat antivirusprogjes altijd te laat zijn bij nieuwe virussen is niet waar. (= imho zelfs onzin, juist daarvoor is het heuristisch scannen 'uitgevonden')
Sterker nog, juist omwille van nieuwe virussen is het bij een antivirusprogje zo belangrijk dat de makers van het progje het heuristic scangebeuren goed voor elkaar hebben. Een goede heuristic scanner zal daardoor vele splinternieuwe virussen "herkennen", zelfs als de signature nog niet in de virusdatabase voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak wel even een snelle notitie.

Een goede gratis antivirus vind ik avg. maakt je systeem niet heel langzaam en is redelijk betrouwbaar. neem evt mallwarebytes free erbij.

Als je het goed wilt aanpakken en er geld voor over hebt:
bitdefender en mallwarebytes pro. Ik gebruik ze zelf en bieden me een veel betere bescherming dan alle 10tallen producten die ik heb gebruikt.
Bitdefender kan je soms een (pc of lifetimelicence) kopen. mallwarebytes pro vind ik ook een aanrader.

karpersky is ook een hele goede maar die heb ik niet getest omdat bitdefender kwa snelheid sneller is. goed om te gamen

groetjes, pyroww
 
bitdefender en mallwarebytes pro. Ik gebruik ze zelf en bieden me een veel betere bescherming dan alle 10tallen producten die ik heb gebruikt.
Ja was eerst steeds besmet en nu niet meer?
 
@gast0225, ha ha ik zie zelfs nog een ander goed schoonmaakprogrammatje ;)))

@Lange Pier, eerst wist ik niet hoe snel je computer kon zijn als je een goede antivirus had ;))
Ja en nee. ik was bestmet maar merkte het niet. Nadat bitdefender erop zat was en een paar bestandjes vond was die en bleef/blijft die veel betrouwbaarder.
Tegenwoordig raad ik bitdefender en mallwarebytes (trial) aan als iemand helemaal vast zit als die een probleem heeft. Werkt top!!!
Ik ben nu niet meer besmet en heb flink wat met programmatjes en games ;) gewerkt.
Dus als je het geld er voor hebt. raad ik eerst bitdefender aan en dan mallwarebytes als je echt super zeker wilt zijn.
Maar het is nooit zeker dat je nooit meer besmet kan worden. even dat te zeggen.
De laatste 3 maanden ben ik malwarebytes anti exploid aan het testen maar die heeft tot nu toe nog niks gedaan.
 
Ik heb avg gekocht, vond het goed. De pro versie biedt veel meer aan, terwijl ik met de gratis versie, een besmette laptop had, ondanks de goede bescherming. Ik heb 25 dagenlang pro gehad ( trial version) en heb niks van virussen en dergelijk gemerkt, was goed beschermd. Daarom heb ik het gekocht. Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan