Problemen met Music app Windows Phone 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik heb onlangs mijn muziekcollectie overgezet van mijn tablet naar mijn smartphone
omdat ik het vervelend begon te vinden mijn tablet steeds mee te moeten zeulen om muziek
te kunnen luisteren. Echter heb ik nu meerdere irritante problemen:

-Ik heb onlangs met het programma Magic MP3 Tagger Pro alle muziek correct getagd zodat alle nummers
beter te vinden zouden zijn. Op mijn tablet werd dit goed weergegeven maar op mijn telefoon niet.
-Als ik muziek luister hapert het geluid minstens één of twee keer per liedje, dit is niet het geval als ik op mijn tablet
of laptop de mp3's afspeel.
-Bij het merendeel van de liedjes krijg ik de melding: Sorry, we can't play this file on your phone. Error Code: C00D3E8C.

Ik gebruik een Lumia 640 met Windows Phone 8.1 en de standaard muziek-app.
Heb al meerdere alternatieve apps geprobeerd maar die doen het niet goed.

Wie kan mij helpen met het oplossen van een of meerdere van deze problemen.

Mvg,

Michaël
 
Die error C00D3E8C zou liggen aan gecomprimeerde ID3 tag headers (de headers die je met Magic MP3 Tagger Pro in de bestanden hebt gezet zijn blijkbaar gecomprimeerd er in opgeslagen).

Nu ken ik dat programma niet (ik gebruik zelf altijd MP3Tag), maar kijk eens of je de ID3 tag headers ook ongecomprimeerd kunt opslaan. Bedenk hierbij dat (op de totale grootte van een MP3, meestal meerdere MB's) die compressie niet zo heel veel oplevert.

Tijs.
 
Ik zie zo gauw geen optie in het progje om de ID3 Tag headers ongecomprimeerd op te slaan. Wel zie ik in verkenner dat de bestanden "archieven" zijn.
Kan het daar nog wat mee te maken hebben?

MP3.jpg
 
Doe het eens zo: Kopieer een map met MP3's die nu (op je smartphone dan) niet afspeelbaar zijn op je pc en bewerk die eens met MP3Tag (zorg ervoor dat de MP3 tags ook echt worden weggeschreven naar de MP3 bestanden).
Zet die gewijzigde MP3's dan naar je smartphone (vervang daar de 'foute') en kijk of het dan wel lukt om ze af te spelen.

Indien ja, dan dus een andere MP3 tag programma (gaan) gebruiken.

Tijs.
 
Ik ga het eens proberen. Gaat wel even duren want er staan ook nummers van verschillende albums dubbel op...
Ik laat het weten als het gelukt is.
 
Ik zou gewoon een kleine selectie van niet-te-openen MP3 bestanden gebruiken voor de test.
Blijkt het (met de test) te werken, dan kun je het uitbreiden met de rest.

Tijs.
 
Dat heb ik geprobeerd maar ik kon niet ontdekken welke nummers er precies niet te openen waren aangezien sommige nummers op meerdere albums staan.
Die werden aangegeven als onbekend album en dus was niet te ontdekken welk album dat was omdat Windows Verkenner wel de juiste albumnaam toont.
Ik heb nu dus alle mp3's van artiesten waarvan nummers niet te openen waren door MP3Tag gehaald. Was zo klaar. Nu lijken ze het wel te doen. Bedankt voor je hulp.
Hopelijk stoort het afspelen hierdoor ook niet meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan