Access delen met andere stand alone PC's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me wel essentieel.... zou iig het artikel in eerste instantie echt letterlijk volgen... dan zie je vanzelf het resultaat.
Doe je dat niet letterlijk blijft altijd de vraag over waar het dan mis ging als het niet werkt....
En met dit verhaal kun je wellicht nu zelf... gerichter zoeken naar ervaringen van anderen...
Ik zie ook geen redenen om het eerst niet zo te volgen... daarmee wek je de indruk dat je het beter weet dan het artikel... ;) en aangezien jij het niet werkend hebt en zij blijkbaar.... wel.. tja...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al mijn (HelpMij) databases in OneDrive staan. Inderdaad, je moet koppelen met een Microsoft account. Maar dan kun je gewoon met Access 2010+ (2007 zal ook wel werken) werken in de databases. En als je op een andere plek werkt met dezelfde Microsoft account dan zie je exact dezelfde bestanden in dezelfde versie. Dus misschien is dat een optie voor het clubje. Wat er gebeurt als 3 mensen dezelfde db open zetten, weet ik dan niet. Je zet, met OneDrive, namelijk een kopie op je eigen pc en die bewerk je dus. Die wordt dan gesynchroniseerd als je de db afsluit.
 
Even een update.

Ik heb lang zitten knoeien omdat ik zonder nog het te weten op mijn eigen OneDrive een map van jaren terug had staan met dezelfde naam als een recente map die ik op de OneDrive van de club had gezet. Ondertussen geen OneDrive gebruit, had er geen nood aan. Ik werkte in de ene map, opende daarna de andere en uiteraard was er geen synchronisatie.

Maar nu lijkt het opgelost, ik kan de DB aanvullen en het ontwerpen wijzigen, de anderen kunnen raadplegen.
Als ik vanuit Access op mijn PC de DB op OneDrive wil openen, zie ik alleen de mappen van mijn eigen OneDrive in de Open dialoog. Ik kan dan probleemloos werken in die DB.
Heb ze gedeeld met iemand anders, die kan op OneDrive dan de gegevens bekijken maar niet aanpassen. Zelfde geldt voor mezelf: als ik de DB op OneDrive open, is ze Read Only.
Dus is het probleem opgelost omdat toch afgesproken werd dat ik als enige gegevens invoer.

Heb ook eens geprobeerd een nieuwe account te maken, hiernaar overgeschakeld in OneDrive en daar een DB opgezet.
Had verwacht dat als ik in Access naar die account zou schakelen, ik die dan zou zien, maar dat blijkt niet zo te zijn, ik zie nog altijd enkel de mappen op de OneDrive van mijn gebruikelijke account??? Dus in de DB op de OneDrive van de nieuwe account kan ik niet werken? Dat lijkt me niet normaal want dan heeft het geen zin om in Office over te schakelen naar een andere account?
Kan je ervoor zorgen dat je vanaf je eigen PC in de OneDrive map ALLE OneDrive mappen ziet waarin je mag werken, niet alleen je persoonlijke OneDrive?
 
Op je pc is je OneDrive gekoppeld aan één account. Je moet die dus koppelen aan een ander account als je die wilt zien.
 
OneDrive accounts kun je nooit wisselen via Access, daar kies je alleen de OneDrive map. Je hebt OneDrive toch in je systeembalk staan? Daar wissel je de accounts om.
 
Sorry, maar ik ken echt niets van die OneDrive. Je bedoelt vast dat wolkje? Daar zie ik alleen iets ivm synchroniseren, niet van account wisselen.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan