hmailserver zonder geregistreerd domein van localhost naar extern emailadres kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surfert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
43
Hallo ik programmeer soms voor mijn hobby. Hiervoor gebruik ik WAMP.

Ik heb een php script waarmee ik een bericht naar een email adres wil zenden. hiervoor gebruik ik de functie mail().

Ik heb een mail server geinstalleerd genaamd hmailserver.

Mijn emails van localhost / virtual host naar een extern gmail adres komen echter niet aan.

nu is mijn 1e vraag: kan ik zonder een geregistreerde domein naam een email via localhost / virtual host naar een extern gmail adres zenden?

Als het kan zou ik graag uitleg ontvangen hoe dit precies in te stellen in hmailserver en WAMP.
 
Als het zelfs niet mogelijk is om een antwoord te sturen omdat je verstuurt vanaf een niet-bestaand (Internet-/mail-)domein dan zal Gmail zéker de mail niet accepteren.
En verder gebruikt Gmail nog andere zaken om te checken of je mail wel legitiem is (bijv. een SPF-record in de DNS), ook daarvoor zul je een geldig (Internet-/mail-)domein moeten hebben.

Hmailserver gebruik ik verder niet, dus ik kan je daar geen tips/info over geven.

Tijs.
 
Ik ken hmailserver niet helaas, maar je kan in principe mail sturen als je bij de SMTP server van je provider kan. technisch gezien heb je dus niet eens lokaal een mailserver nodig voor puur verzenden, je kunt de SMTP server van GMAIL instellen.

Daar zit wel een klein probleempje: in mail() zit geen optie om authenticatie te doen. Er zijn alternatieve packages zoals PEAR die hier wel in kunnen voorzien. zie bijvoorbeeld https://www.authsmtp.com/php-pear-mail/
 
Ok, maar PEAR is een frame work, ik heb nu WAMP met Zend als framework, kunnen deze 2 frameworks moeiteloos samen draaien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan