Klantenpaneel met dashboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo allemaal,

Na lange tijd zoeken heb ik niet kunnen vinden wat ik precies zoek. Ook kon ik niet een exact sluitende categorie vinden, dus heb ik het topic hier aangemaakt.

Op dit moment heb ik een website waarin een een klantenpaneel wil maken. Als voorbeeld neem ik een SEO bedrijf. Het idee is om klanten op de site te laten inloggen, waarna ze een dashboard te zien krijgen. Op dit dashboard staat bijvoorbeeld een grafiek en belangrijke ontwikkelingen. Ook kunnen ze bij de opties keywords invullen waarop ze gevonden willen worden. Uiteraard moeten wij als bedrijf zijnde deze gegevens aan kunnen passen en kunnen downloaden.

Nu zou ik graag willen weten of zo'n klantenpaneel te verkrijgen is als plugin (wordpress), of dat dit ontwikkelt moet worden. Indien dat laatste, welke programmeer taal is hiervoor nodig en is dit heel moeilijk om zelf te doen?

Als bijlage heb ik voorbeeld geupload van wat ik met een klantenpaneel bedoel.

Het zou super zijn als iemand me hier verder mee kan helpen.

Alvast bedankt!
2016-06-22_21h19_52.jpg
 
Zonder te weten waar het precies over gaat, is hier weinig over te zeggen. Het maken van een dashboard is niet zo heel ingewikkeld. Het ontwikkelen van de UI en achterliggende koppelingen met databronnen kan dat wel zijn.

Zo zal er iets in jouw SEO voorbeeld gedaan moeten worden met de ingevulde woorden. Dit is iets complexer dan even iets wijzigen in een database.

Dus als je kunt aangeven waar het exact om gaat, kunnen we meedenken of er iets van een kant-en-klaar beheerpaneel is. In alle andere gevallen wordt het gokken, en dat (gok ik) kun je zelf minstens net zo goed als wij dat hier kunnen.

In het geval je al niet weet dat je een dashboard in PHP/CSS/HTML programmeert vrees ik dat zelf doen een hele kluif gaat worden.
 
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dus dat voor het dashboard zelf PHP/CSS/HTML nodig is. Dit wil waarschijnlijk nog wel lukken.
Dit zal echter verwerkt moeten worden (ik neem aan in een database?). Dus dan zou een klant de keyworden in de client area in kunnen vullen waarna ik de keywords uit de database kan halen correct?

En zal dit dan gebeuren met MySQL? + Hoe kan ik deze aan elkaar linken?

EDIT:
Is het ook mogelijk om zo'n dergelijke template aan te schaffen en vervolgens een database te linken?
http://themeforest.net/item/metronic-responsive-admin-dashboard-template/4021469?s_rank=1
 
Laatst bewerkt:
Een template is niets meer dan een huisstijl. Je zult zelf de achterliggende PHP-code, de database en de koppeling moeten realiseren.
 
Dus eigenlijk kan ik er niets mee. Ik zal me dus moeten verdiepen in PHP.
Enig idee hoe ik het PHP klantenpaneel kan koppelen aan een database en welke database?
 
Je bedoelt dat je jouw HTML-template wilt koppelen aan je nieuwe klantensysteem die in PHP gaat schrijven.

Leer de kennis van PHP. Op codeacademy.com kan je dit leren, maar verwacht binnen 4 maanden zeker geen eigen gebouwd paneel, want je zult alles stapje voor stapje moeten leren. De werking van databases is zeker niet het eerste wat je leert. Dus zet je plannen voor een klantensysteem in de ijskast en ontwikkel eerst je PHP- en databasekennis met wat losse opdrachten in de vorm van losse scriptjes, zoals een contactformulier, gastenboekje de werking van eigen PHP-functies. En daarna kan je wat proberen te maken van je klantenpaneel.

Uiteraard is kennis van HTML ook belangrijk, want de template die je downloadt heeft zeker nog niet de vorm die je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan