Nieuwe RAM problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was het voor de nieuwe ram ook al zo

Misschien kan je kijken naar je taakbeheer hoeveel alles gebruikt
Probeer ook je drivers te updaten en Windows update te doen

Er kan natuurlijk ook en andere reden zijn
 
Ik zal als ik jouw was je bios van je computer resetten.
Soms dan slaat de bios de oude timings van je oude werkgeheugen op waardoor je systeem heel onstabiel wordt.

pyro
 
Eerst kijken wat er in de windows logboeken staat omstreeks het opnieuw opstarten.
Daar staat ook een foutcode, je geeft ook niet aan om welke windows het gaat.
Zoals eerder geopperd hoeft het niet perse aan het nw ram te liggen.
Adh van die foutcodes kunnen we je gerichter helpen ipv wedervragen te stellen en te moeten gissen.
Graag meer hardware info zoals merkt en type moederbord, kunnen we kijken of die ram reepjes wel 100% worden ondersteund.
 
Was het voor de nieuwe ram ook al zo

Misschien kan je kijken naar je taakbeheer hoeveel alles gebruikt
Probeer ook je drivers te updaten en Windows update te doen

Er kan natuurlijk ook en andere reden zijn

Nee voor de nieuwe ram niet.

Bij taakbeheer heb ik dit kunnen vinden.

f224d5631686e99d8c8a46e870ae6cad.png

Een windows update of mijn drivers updaten kan ik natuurlijk ook proberen maar welke drivers moet ik dan precies updaten?

Ik zal als ik jouw was je bios van je computer resetten.
Soms dan slaat de bios de oude timings van je oude werkgeheugen op waardoor je systeem heel onstabiel wordt.

pyro

Ik heb zojuist mijn bios softwarematig gereset, ik zal je op de hoogte houden over of het gewerkt heeft.

Eerst kijken wat er in de windows logboeken staat omstreeks het opnieuw opstarten.
Daar staat ook een foutcode, je geeft ook niet aan om welke windows het gaat.
Zoals eerder geopperd hoeft het niet perse aan het nw ram te liggen.
Adh van die foutcodes kunnen we je gerichter helpen ipv wedervragen te stellen en te moeten gissen.
Graag meer hardware info zoals merkt en type moederbord, kunnen we kijken of die ram reepjes wel 100% worden ondersteund.

Hieronder mijn PC

778f7cb5e829e151b43561a55bc67f5a.png

Ik zal de windows logboeken zometeen ook even bekijken
 
Laatst bewerkt:
Als de problemen ontstaan na een verandering (i.d.g. nieuw geheugen) dan ligt het voor de hand dat de problemen veroorzaakt worden door de verandering.
Bij de productinfo van Azerty staat als minpunt: kijk eerst goed of de pc met dit geheugen en deze omvang overweg kan. Heeft u dat gecheckt?
Als dat wel kan, dan zou het kunnen zijn dat een van de bankjes niet goed is. Probeer het eens met 1 bankje van 8gb en daarna met het andere bankje van 8gb en kijk of de problemen bij het ene of het andere optreden.
 
Als de problemen ontstaan na een verandering (i.d.g. nieuw geheugen) dan ligt het voor de hand dat de problemen veroorzaakt worden door de verandering.
Bij de productinfo van Azerty staat als minpunt: kijk eerst goed of de pc met dit geheugen en deze omvang overweg kan. Heeft u dat gecheckt?
Als dat wel kan, dan zou het kunnen zijn dat een van de bankjes niet goed is. Probeer het eens met 1 bankje van 8gb en daarna met het andere bankje van 8gb en kijk of de problemen bij het ene of het andere optreden.

Ik heb de rechter ram stick eruit gehaald en nu werk mijn pc gewoon goed, hij staat nu al 4 uur aan zonder problemen.

Dus ik denk dat het rechter bankje is beschadigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan