Acronis herkend backup niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Hoi Allemaal,

Ik heb problemen met het terug zetten van de Acronis back-ups.
Ik wil een back-up terug zetten , Dus ga ik naar de map waar alle back-ups van Acronis staan.
Maar het laden er van gaat niet meer...
Steeds geeft Acronis aan:
"Waarschuwing kan versie .. niet vinden , mogelijk hebt u het verplaatst of verwijdert ...enz."

Ik heb niks veranderd ,mogelijk dat de schijf een andere stationsletter heeft gehad maar ook dan zou het niks uitmaken...toch ?
Wie heeft er misschien een oplossing voor zodat ik de back-ups weer laden kan :thumb:
 
Het zou niets mogen uitmaken maar op internet lees ik het tegenovergestelde. Want je kunt met het programma back-ups terugzetten maar ook door op het file te klikken zou het moeten kunnen. Je kunt wellicht onder instellingen van Acronis opnieuw de verbinding (vernieuwen) kunnen laten maken met de betreffende schijf. Ook zou een sleepmodus van het usb-apparaat gevolgen kunnen hebben. Waar staan die back-ups interne of externe schijf?
 
Hoi Senso,
Dank voor je snelle reactie.
Ze staan intern op de 2e schijf ..ik ga kijken of jouw optie kan werken...:)
 
Je bent al de zoveelste die gedonder heeft met Acronis. Als het eenmaal gelukt is, houd het dan simpel en maak de volgende keer gewoon met Windows systeemkopie een kopie. Succes verzekerd! Nadelen? Geen. Voordelen? Kost niets en werkt altijd.
 
Laatst bewerkt:
Weet u zeker dat u de zelfde versie van Aconis gebruikt die de herstelbestanden heeft gemaakt?
 
Je bent al de zoveelste die gedonder heeft met Acronis. Als het eenmaal gelukt is, houd het dan simpel en maak de volgende keer gewoon met Windows systeemkopie een kopie. Succes verzekerd! Nadelen? Geen. Voordelen? Kost niets en werkt altijd.
Op zich redelijk mee eens, vooral voor niet ervaren mensen, maar lees dit eens:
https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
De imaging tool EaseUS Todo Backup
Het maken van een image met Windows Back-up blijkt niet op elke computer te werken. Gelukkig kan ook met alternatieve imagesoftware een back-up van Windows worden gemaakt
Daar wordt ook een onervaren iemand niet blij mee als ie dit leest....
Er staat helaas niet vermeld wanneer dit bijvoorbeeld kan optreden. Ben er erg nieuwsgierig naar.

Wat ik zelf heel prettig vind:
* gebruik het liefst een stand-alone programma (portable). Die kun je vanaf usb stick eenvoudig laten opstarten, zonder installatie
* het liefst een tool die ook via een soort explorer nog toegang heeft tot de gegevens
Helaas moet je dit soort tools met een zaklamp zoeken. Heb hier nog een oude Ghost versie met een Ghost explorer waarmee ik bestanden uit de backup kan halen.

Data als mail, word, Excel etc bestanden backup ik altijd als bestand apart. Waarom zou je die "verpakt" backuppen, met alle risicos van dien.

Een schijf klonen onder Linux doe ik met Ghost for Linux G4L. Daar werkt mijn oude Ghost voor windows niet goed.
 
Ik heb de afgelopen jaren meerdere malen een beroep mogen (moeten......) doen op mijn WindowsImageBackup. (binnen XP, Vista, 7 en zelfs nu binnen Windows 10) Het terugzetten is altijd probleemloos verlopen.
 
Daarom ben ik juist benieuwd wanneer het niet lukt.... een backup programma test ik als ik hem voor de 1e keer gebruik.
Meestal heb ik een reserve waarmee ik dan experimenteer welk programma het goed doet.
Zo kwam ik er achter dat mijn Linux server niet goed gekloond werd door Ghost (Windows), ook niet door Clonezilla vreemd genoeg en probleemloos door G4L.
 
Het citaat dat jij aanhaalde heeft het overigens over Windows backup. Mogelijk wordt daar de bestandsbackup mee bedoeld en niet de vollledige systeemkopie? Met bestandsbackup binnen Windows heb ik 0 ervaring (ik kopieer simpelweg de map mijn documenten naar externe hdd en daar staan al mijn bestanden op) Alleen de volledige systeemkopiefunctie gebruik ik om mijn schijven te 'mirrorren'.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mannen,

Ik was ff ofline:eek: Dat gedonder met Acronis.
Ja ik zit altijd te klooien met Acronis, ik ben er aan begonnen, denkend het is ff wennen, maar ik krijg het niet "onder de knie".
Ik zit altijd met problemen met het terugzetten.
Ja ik houd ook de Windows backup er (tegenwoordig) bij want gegarandeerd dat Acronis weer iets niet herkend of dat het verplaatst is ...( dus niet).
Dus helaas voor Acronis ik gooi het er gelijk van af. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken ..:)
Allemaal dank voor het meedenken, helemaal top hoor !!!!:thumb:
 
Het citaat dat jij aanhaalde heeft het overigens over Windows backup. Mogelijk wordt daar de bestandsbackup mee bedoeld en niet de vollledige systeemkopie? '.
Geen idee.
Verder hanteer ik vrijwel dezelfde bestands backup strategie als jij.
Maar ik leer graag, vooral wat je niet... moet doen...
 
EaseUS Todo Backup (ook freeware). Volgens mij kun je daar een hoop mee oplossen. Je kunt er een systeemkopie en bestandskopie mee maken. In de laatste blijft de structuur behouden en kun je met de herstelpuntbrowser individuele mappen en bestanden herstellen. Overigens zou ik bij bepaalde programma's zoals telefonie, mail, accounts, contactpersonen e.d. ook gebruik maken van de functie exporteren!
 
Ik gebruik ( nog altijd ) W7..
En "vrougah":) gebruikte ik altijd Norton 15 ging ook niet altijd zonder problemen.
Dus daarom leek Acronis mij een redelijke vervanger..dus niet.
LP ,Aiomei ook altijd in gebruik gehad maar die vind (ik) niet zo snel.
Ben nu Paragon backup aan het opzetten lees hier toch ook wel vertrouwde berichten over :d
 
Laatst bewerkt:
Onder Windows 7 gebruikte ik altijd Norton Ghost 15. Echt probleemloos. Onder Windows 10 werkt die niet meer (al is er een workaround, maar die deed het bij mij ook niet goed)
Vandaar dat ik overgestapt was op Easeus Backup free. Dat ging enkele keren (2 wk weken) goed en van de een op de andere dag kon ik daar ook geen systeem image meer mee terugzetten. Mogelijk was dat na een Windows update.
In elk geval ben ik toen overgestapt op Macrium Reflect free en die werkt tot nu toe weer perfect. Heeft blijkbaar ook iets meer mogelijkheden dan Easeus (al heb ik die nog niet ontdekt).
Nu maak ik voor de zekerheid soms nog een back-up via de recovery CD van Norton want dat werkt wel. Dan heb ik in elk geval iets als er weer een probleem is.

Overigens kon ik met de optie van Easeus, "partition recovery" ipv "system recovery" wél de partities terugzetten, maar die wiste wel de ook aanwezige, niet geback-upte, data partitie.
Daarom lijkt Easeus zich te verslikken in het feit dat er nog een niet geback-upte partitie op de OS schijf staat. Ik denk dat als ik die partitie wis, e.e.a. wel werkt en er dus verder niets mis is met Easeus Back UP. Mss is dat in de betaalde versie in te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ok... das dus ook nogal verschillend met de ervaringen...
Overigens kon ik met de optie van Easeus, "partition recovery" ipv "system recovery" wél de partities terugzetten, maar die wiste wel de ook aanwezige, niet geback-upte, data partitie.
Kijk, daar word ik helemaal niet vrolijk van. Een aantal van dit soort programmas is niet transparant in wat ze doen..
Daar heb je bij Ghost geen last van, hooguit dat sommige versies dus wel en anderen blijkbaar niet werken. Dus je moet de werkende hebben... ;)
Norton Ghost (zeker de 11.5) is heel duidelijk daarin, doet alleen wat je vraagt.
Ben dus heel terughoudend met dit soort programmas en verander alleen indien strikt noodzakelijk (zoals jij ook doet).
 
Easeus geeft wel een foutmelding en als je alles begrijpt zal die wel duidelijk zijn, maar ik begrijp niet altijd alles :D.
" The disk layout of the selected target drive does not match with the one in the recovery point."
Ik had er vooral een probleem mee omdat het een aantal images goed gewerkt heeft en ik niet snap wat de oorzaak is dat het daarna mis ging.
Bovendien was ik argwanend omdat ik onder win7 geen updates meer kon binnenhalen. (achteraf waarschijnlijk door corrupte files in windows7)
 
Als ik nog een keer tijd en zin heb deze nogeens testen, just in case mijn Ghost niet meer werkt..
https://www.runtime.org/driveimage-xml.htm (disk en partitie cloning)
http://www.xxclone.com/iwhatis.htm (alleen disk cloning)

http://www.minitool-drivecopy.com/drivecopy.html (disk en partitie cloning.It’s a must-have tool and free for home user.
http://www.minitool-drivecopy.com/drive-copy/drive-copy.html Imaging, Support FAT12, FAT16, FAT32, VFAT, NTFS, NTFS5 and Windows 2000 Professional/XP/Vista/7/8 and so on )

Die van minitool ziet er super simpel uit...
 
Terug on topic:
https://kb.acronis.com/content/36474
Heb je hier wat aan?
Solution

You need to click on the Refresh button after selecting the backup location:
The metadata will be recreated and Acronis Backup 11.5 (Acronis Backup & Recovery 11.5) or Acronis Backup & Recovery 11 will be able to detect the archives and show them in list:

Wellicht is dit handig voor de toekomst hoe je test of je backup goed is:
https://www.infopackets.com/news/9588/how-test-restore-acronis-true-image-backup
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan