Back-up maken met EaseUS Todo Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

mieral

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
162
Beste helpmij-ers,
Ik wil via mijn Linksys Router met USB poort gebruiken als NAS. Ik heb mij
externe schijf aangesloten op router via zijn USB poort.Maar lukte me niet om te
NAS Device maken en toevoegen. Ik weet hellemaal niet wat moet ik hier invullen.
Wie heeft ervaring met dit en wil mij helpen.

EaseUS.png

Met vriendelijke groet...
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans ondersteunen routers alleen apparaten die:
a. Indien externe harde schijf: Een eigen voeding hebben (memory-sticks zijn geen probleem)
b. FAT32 zijn geformatteerd
c. (Indien harde schijf) de schijf met MBR partitietabel is ingericht, dus geen GPT partitie
d. De totale grootte van de aangesloten schijf NIET groter is dan 2 TB.

Vraag je dus eerst af of je wel voldoet aan a. t/m d.

Tijs.
 
Het is een WD Elements van 1 TB, geen aparte voeding allen USB kabel.
Bestandsysteem NTFS niet FAT32, Ik denk wel dat goede MBR partitie label is.
 
Eerst maar eens op de router inloggen en daar kijken of de partities op de externe harde schijf te zien zijn (ik vermoed van niet, zie eerdere posting), gebruikers met rechten toevoegen etc.
En met "Linksys router" als aanduiding kunnen we natuurlijk niets, dus link ook de handleiding van die router.

Uiteraard lijkt me ook verstandig dat je niet nog een router hebt staan tussen je computer en de Linksys router, dus dat Linksys router en je pc in hetzelfde ip-netwerk zitten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Weinig, maar je moet in ieder geval in tabblad Maptoegang zijn om rechten uit te delen. En als ik vraag om de handleiding te linken dan bedoel ik geen schermafdruk, want we weten nu nog steeds niet welke Linksys router het over gaat....

Overigens lijkt het er wel op dat de schijf gewoon gezien wordt, dus voeding is in orde en (misschien) is NTFS geformatteerd geen probleem.
En je zult in ToDo backup geen NAS moeten aangeven maar Netwerkverbinding, namelijk naar \\192.168.178.15\<GEDEELDE MAPNAAM>
Daar zul je waarschijnlijk ook een gebruikersnaam + wachtwoord bij moeten aangeven, aansluitend op welke (op de router bekende) gebruikersnaam/-namen je in tabblad Maptoegang rechten gegeven hebt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat over Linksys WRT1200AC.
Als ik probeert Add NAS device kreeg ik dit.

EaseUS Todo Backup.jpg
 
Ik zeg nog: NIET een NAS device aangeven, maar via Network.
Bovendien schrijf je 0,0 over wat het tabblad Maptoegang op de router je liet zien...

Tijs.
 
En nog wat: Als ik schrijf dat de Linksys op 192.168.178.15 bereikbaar is, waarom gebruik jij in je schermafdruk 192.168.1.1?
Ik ga er mee stoppen, trouwens. Ik neem aan dat je wel begrijpt waarom.

Tijs.
 
Ik heb geprobeerd optie Network kiezen maar kreeg ik verder niets.
Onder optie NAS Device kreeg ik verder Add NAS Device

Add NAS Device.png
 
a. Je moet eerst zeker weten dat je op de router ook echt een map deelt én weet welke gebruikersnaam + wachtwoord rechten heeft op die gedeelde map. Dat dus allemaal instellen op de router.
b. Hoe weet je zeker dat gebruikersnaam mieral rechten heeft op (een) gedeelde map(pen) op de router? Zie ook a.
c. Je moet verbinden met 192.168.178.15
Geen idee waarom je in posting #7 verbindt met 192.168.1.1 :rolleyes:

Veel succes met je vraag, verder, want ik stop er (nu) mee.

Tijs.
 
Ik heb ook geprobeerd met 192.168.178.15 maar dat lukt ook niet.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
groetjes Mieral...
 
Begin even zo:
a. Zorg ervoor dat er een map gedeeld wordt op de router (tabblad Maptoegang in je schermafdruk van posting #5, waar ik het al over had in posting #6), dat je opschrijft onder welke naam die map wordt gedeeld (die hoeft namelijk niet overeen te komen met de naam van de map op de schijf zélf, het is maar wat je ervoor instelt) en dat je op de router een gebruikersnaam en wachtwoord hebt (of maakt) van een gebruiker die rechten heeft op die gedeelde map.
Zie deze instructie hoe je gebruikers kunt toevoegen, mappen kunt delen etc.
b. Maak (gewoon even vanuit Windows) een netwerkverbinding/netwerkschijfletter
Zie deze instructie daaromtrent.
Jij moet dan (stel dat je bij a. de map gedeeld hebt onder de naam Gedeeldemap) verbinden met:
\\192.168.178.15\Gedeeldemap

Als dat werkt, dan kun je de verbinding met die netwerkschijfletter weer verbreken en gaan kijken of je in ToDo backup ook toegang kunt krijgen tot de gedeelde map op de router, gebruikmakend van ip-adres van de router, de gedeelde mapnaam en gebruikersnaam+wachtwoord.

[Support voor jouw router: hier, handleiding: hier, maar die gaat niet in op het delen van mappen vanaf de router]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@mieral: Kijk nog eens opnieuw naar mijn vorige posting (posting #13 dus), want ik heb die flink aangepast, incl. links naar instructies die niet in de handleiding staan maar (met moeite) wel op de site van Linksys bleken te staan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan