RJ-45 kabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo,

Ik probeer een RJ-45 kabel te maken maar ik krijg de kleuren niet goed gesorteerd.
Wie heeft er een tip waarmee ik er voor kan zorgen dat de kleuren niet weer door elkaar gaan?

Mvg,

Michaël
 
Is een handigheidje als je het handmatig doet, oefening baart kunst.
Buitenmantel mag niet te ver gestript zijn anders gaat die twisten.
 
Er zijn ook stekkers met een soort sjabloontje die de draden bij elkaar houd voordat je deze in de stekker doet om aan te knijpen:

cat-6-modulaire-rj45-stekker-tule-per-stuk.jpg
 
Bedankt voor de tips. Ik heb uiteindelijk nu maar modulaire stekkers besteld. Komen morgen binnen en dan laat ik weten of het gelukt is.
 
Het vergt veel oefening, maar als je doorzet moet het lukken. Als je een kabeltester koopt kan je direct kijken of de aderparen kloppen.
 
De vraag is (voor het archief) verplaatst van ADSL Verbinding naar Netwerkcomponenten :)

Ik hoop dat het met de modulaire stekkers lukt straks!
 
De vraag is (voor het archief) verplaatst van ADSL Verbinding naar Netwerkcomponenten :)

Ik wist niet precies waar ik hem moest plaatsen. Dan weet ik dat nu voor de volgende keer.

De modulaire stekkers heb ik inmiddels succesvol gemonteerd. TV doet het nu weer en bedraad internet ook.
Voortaan koop ik die meteen maar als ik een netwerkkabel ga maken om mezelf een hoop gedoe te besparen.

In ieder geval bedankt voor de tips allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan