ntldr ontbreekt op netbook zonder cd/dvddrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Ik heb geprobeerd op mijn netbook Windows XP te deïnstalleren.
Ik weet niet of het gelukt is en ik weet ook niet meer hoe ik het gedaan heb.
In ieder geval start de computer niet meer op en er verschijnt een bericht dat de computer niet meer op kan starten omdat ntldr ontbreekt.
Omdat de netbook geen dvd-drive heeft, heb ik geprobeerd met een USB-stick (opstartbaar met 1 partitie en 32GB groot) een Windows te installeren waarbij ik eerst bestaande resten van de Windows XP grondig zou formatteren.
Ik wil perse dat de hd goed leeg is, voordat ik hem weggeef.
Wat ik ook doe, ik krijg geen Windows geïnstalleerd nog.
Ik heb ISOTOUSB gebruikt, Windows USB/DVD download tool waarbij ik bootsect.exe in de root heb gezet, een herstelstation op de USB-stick gezet.
Wat zou ik nog meer kunnen doen om met behulp van de usb-stick de hd te formatteren en Windows te installeren?

Graag jullie reactie,

sgrav000
 
Je zult in bios moeten aangeven dat hij moet booten van USB.
En een gewone iso van XP of Win7 op de usb zetten.
Je kunt ook booten van een USB met minitool, dan kun je naar hartelust rommelen met zijn interne schijf.
 
ntldr ontbreekt op netbook zonder cd/dvd-drive

Mijn excuses. Door de langdurige formattering van de C-schijf met een DBAN Linux programma dat de schijf wel 36 keer formatteert ben ik vergeten dat ik deze aanwijzing via jullie gekregen heb. Het is dus gelukt door Linux op mijn USB-stick zetten als actief besturingssysteem. Ik heb al jullie aanwijzingen uitgevoerd. Alleen deze lukte.
Dank, sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan