Camera upload synchronisatie beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoyozoekthulp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2016
Berichten
1
Beste Mensen,

Sinds jaar en dag worden foto's en video's automatisch geupload van mijn Samsung Galaxy's naar Dropbox. Dat zijn intussen bijna 43000 bestanden (60 Gb?) .
Tot voor kort waren die voor zover ik kon nagaan ook allemaal zichtbaar en te openen op mijn Sony Vaio, mijn iPad en mijn Macbook.

Mijn systeembeheerder heeft onlangs een kloon gemaakt van de harde schijf van mijn Vaio, waarop hij nu Windows 10 heeft gedownload. Het backuppen duurde 24 uur, o.a. vanwege de giga-map camera uploads, zei hij.

Hij heeft vervolgens helaas na jaren bedankt als beheerder van mijn systeem en netwerk, verslagen door mijn onverzadigbare hoarding natuur.

Sindsdien zie ik nog maar 110 bestanden (alleen de laatste foto's van de maand juni) in dropbox/camera uploads op mijn Vaio, iPad en Macbook. Op mijn Samsung Galaxy S5 staat in Galerij nog wel het complete bestand, gelukkig.

Ik wil nu dit bestand (het archief van mijn leven en werk sinds 1998, dat ooit nog eens hoop op te schonen :) overzetten op mijn Synology netwerk of een externe schijf. En vervolgens alleen nog maar handmatig geselecteerde foto's van mijn camera uploaden naar Dropbox.

- hoe kan ik dit bestand het snelst van mijn camera op het netwerk krijgen? Is dat een kwetie van een kabeltje? En hoe lang gaat dat duren?
- hoe kan ik het automatisch uploaden van mijn Samsung camera-foto's en -video's stopzetten
- hoe kan ik selectief foto's/video's van mijn camera en mijn Synology foto-/film-archief op Dropbox zetten?

Met dank van een 72-jarige Digibete
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan