Mechanisch / elektronisch geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
146
Sinds enkele dagen merk ik dat mijn PC een lange elektronische piep laat horen (3-5 seconden) en soms twee achter elkaar als ik het spel FIFA heb aanstaan. Heel sporadisch piept hij een keer op een ander moment. Ik heb al het e.a erover opgezocht, maar kan nou niet precies ontdekken waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dit zou kunnen oplossen. Iemand hier een suggestie, idee of een tip?

Alvast bedankt!
 
Ik zou in elk geval eens wat temperaturen gaan monitoren ( Cpu, Gpu om mee te beginnen )
Kijk ook eens in de logboeken of er meldingen staan op het tijdstip dat dit zich voordoet.
Mogelijk staan er alerts in de BIOS ingesteld voor bepaalde zaken als temperatuur, fanspeed etc..?
 
Ik zou in elk geval eens wat temperaturen gaan monitoren ( Cpu, Gpu om mee te beginnen )
Kijk ook eens in de logboeken of er meldingen staan op het tijdstip dat dit zich voordoet.
Mogelijk staan er alerts in de BIOS ingesteld voor bepaalde zaken als temperatuur, fanspeed etc..?

Bedankt voor je reactie. Weet je een specifiek programma waarmee ik deze metingen kan verrichten? Zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat er teveel stof in de PC zelf zit, waardoor hij sneller warm wordt? Dat bedacht ik mij gisteren namelijk dat het ook al even geleden is dat ik het stof eruit heb gezogen.
 
Zou beginnen met ontstoffen erna kun je in de bios de temps zien of met Speccy.
 
Heb hem gisteren even stofvrij gemaakt en vervolgens getest met wat potjes FIFA. Heb het geluid niet meer gehoord. Laat het even hierbij en mocht het geluid terugkomen dan zal ik even de temperaturen via BIOS raadplegen. Bedankt allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan