Geen mail, agenda en contacten synchronisatie meer mogelijk met Lumia 925

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste Helmij mensen,

Het volgende probleem doet zich voor:

Sinds een maand of 2 synchroniseert mijn Nokia Lumia 925 (Windows 8) niet meer met mijn Outlook.com.
Daarvoor ging het prima. Het enige wat ik nog kan doen is het versturen van email vanaf de telefoon. Een verstuurde mail synchroniseert wel met Outlook 2016 op de computer en tablet.
Ook met mijn Office account op de iPad.

Heb een ander Outlook.com aangemaakt en daar waren geen problemen mee.

Heb al geprobeerd het account te verwijderen en opnieuw te installeren, maar verwijderen is niet mogelijk.
Voordat het probleem ontstond kon ik bij de instellingen aanpassingen doen bij email, contacten en agenda. Nu alleen nog bij email. En dan heb de keuze in wel of niet synchroniseren.

Nokia_synch_oroblem_27062016.jpg

Wat mij ook opvalt is dat LinkedIn en Twitter ook niet meer synchroniseren, maar daar lig ik niet echt wakker van. Het niet synchroniseren van Outlook is wel een probleem.
Ik gebruik nu tijdelijk een andere app om de mail te ontvangen en de agenda bij de hand, maar dat is, hoop ik, echt tijdelijk...

Firmwire Update Notifier: 1.2.17.0

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en het terugzetten naar fabrieksinstellingen zie ik als de allerlaatste oplossing.
 
Eerst maar eens (webmail dus) inloggen op http://outlook.com en kijken of je account niet eerst geupdated moet worden.

Overigens is het zo dat als je account is geupdated je niet http-mail o.i.d. moet gebruiken maar een Microsoft Exchange account.
Ik ga ervan uit dat dat nieuwe outlook.com e-mail account ook inderdaad nu als Microsoft Exchange account er staat.

Meer tips heb ik zo snel niet, want je informatie-voorziening vertelt ******* weinig over hoe het mailaccount nu staat genoteerd in die telefoon (welk type mailaccount vooral) etc.

Tijs.
 
Hallo Thijs,

Volgens mij is een outlook.com account altijd een exchange-account.
Maar ik zaal de webversie eens bekijken, al vraag ik mij af of het daaraan ligt.
Ik gebruik op de Nokia nu (tijdelijk) mail.ru en One Calender. Die synchroniseren wel met outlook.com.
Je mag er dan vanuit gaan dat het probleem op de Nokia zit.

Gr, Rob
 
Volgens mij is een outlook.com account altijd een exchange-account.
Dat klopt vlgs. mij ook, maar dan moet het wel een 'echte' @outlook.com mailaccount zijn, dus niet een @live.com, @live.nl, @hotmail.com etc. account zijn.
Die andere maildomeinen moeten eerst geüpgraded worden naar een outlook.com mailaccount, maar dat gebeurt momenteel (zover ik begrepen heb) ook automatisch (in "plukken" tegelijk) door Microsoft.

Als je verder geen meldingen krijgt bij het inloggen op webmail (bijv. dat het account te lang niet op ingelogd is etc.) én het lukt om vanaf webmail nieuwe mail te verzenden en ontvangen (goed testen) én in je Lumia staat het als een Exchange mailaccount dan zou ik zo snel geen verklaring weten.

Een andere verklaring zou overigens kunnen zijn dat je mailbox 'vol' is [alhoewel de opslagruimte zich dynamisch vergroot kan dat enige tijd kosten.] Ik zou verwachten dat je daar over een melding krijgt bij het inloggen op webmail, maar of dat ook echt zo is weet ik niet zeker.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thijs, het is een echt outlook.com en ik gebruik het 7 dagen in de week.
Maar het zou best wel eens kunnen zijn dat de mailbox te vol is. Momenteel is de grootte van alle mappen (inclusief sub-mappen) 785665 KB.
Echt dingen verwijderen of archiveren is geen optie omdat ik alle mappen gebruik. En m'n inbox is aan het eind van de dag altijd leeg.
Het bijbehorende OneDrive heeft een maximum opslag van 1TB, maar dat heeft hier waarschijnlijk niets mee te maken.

Kun je aangeven waar ik eventueel zou kunnen zien of de maximale capaciteit is bereikt?
Maar... op alle andere apparaten zoals de iPad en de tablet heb ik het probleem niet.
 
Zoals geschreven is er geen max. capaciteit (wordt dynamisch uitgebreid), maar als je nu aan de grens zit dan verwacht ik een melding in de mail of bij het aanloggen op de webmail variant.
Er is ook een fair use policy op (het gebruik van) Outlook.com, maar blijkbaar loop je daar nog niet tegenaan (gegeven dat het iPad en tablet allemaal nog (goed) werkt).

Maar als jij beschrijft dat je geen problemen hebt op iPad en tablet met ontvangen/verzenden/synchroniseren van dat @outlook.com mailaccount, dan zou het zomaar kunnen zijn dat op de Lumia een of andere (mailbox- en/of opslagruimte-)limiet is bereikt. Kijk daar eens naar. [Ik heb zelf geen Lumia of Windows (Mobile) telefoon, dus ik kan niet gidsen.]

Tijs.
 
Hallo Thijs,

Ik heb m'n Nokia eens "opgeruimd". Hoewel het geheugen net aan voor de helft vol was, toch wat overbodige apps eraf gehaald. En wat denk je? Inderdaad. Het werkt weer!

Maar evengoed bedankt voor je hulp en je fantastische werk bij deze superclub!

Gr, Rob
 
Tot je dienst. Uiteraard wordt met het verwijderen van onnutige apps ook de door die apps gebruikte opslagruimte leeggemaakt, en mogelijk zat juist dáár het probleem.
[Ik ga er hier vanuit dat je bedoelt met "geheugen" in je vorige posting intern geheugen (dus werkgeheugen), niet opslagruimte op het toestel.]

Bedankt voor het compliment, trouwens.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan