Mail versturen naar alle afzenders in 1 map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste Helpmij mensen,

Ik werk met Outlook 2016 op Windows 10.

In mijn outlook staat een map met ruim 3.000 mails. Van ruim 3.000 verchillende afzenders.
Nu wil ik al deze mensen een mail terugsturen. Met dezelfde tekst naar alle adressen. Als ik heel veel tijd zou hebben kan dat uiteraard door ze allemaal te beantwoorden. Maar dat is niet de bedoeling. Ik realiseer me dat ik ze niet alle 3.000 in 1 keer kan beantwoorden.

Is het mogelijk om in 1 keer (na een deel geselecteerd te hebben uiteraard, want in 1 keer 3.000 mailtjes te versturen gaat natuurlijk niet), deze mensen te bantwoorden? Hetzelfde mailtje met dezelfde tekst. Personaliseren is nietr nodig.

Ik hoor het graag van jullie.

Gr, Rob
 
Met een macro kun je een map doorlopen en op basis daarvan een reply uitsturen.

Code:
Sub IedereenMailen()
' Variabelen declareren
Dim olFolder As Outlook.Folder
Dim item As Outlook.MailItem
Dim NS As Outlook.NameSpace

' Afvangen van fouten
On Error GoTo Hell

    Set NS = GetNamespace("MAPI")
    ' Gebruik onderstaande routine om een folder te selecteren...
    Set olFolder = NS.PickFolder

    ' Controleer de Folder op mails en sluit af als er niets gevonden wordt.
    If olFolder.Items.Count = 0 Then
        MsgBox "Er zijn geen berichten in de map " & olFolder.Name & ".", vbInformation, "Niets gevonden"
        Exit Sub
    End If
    
    For Each item In olFolder.Items
        With item
            .Reply
            .Body = "U krijgt van mij geen antwoord meer..."
            .Display
            ''.Send
        End With
    Next item
    
    ' Maak het geheugen leeg
    Set item = Nothing
    Set NS = Nothing
    Exit Sub
    
    ' Foutverwerking
Hell:
    MsgBox "Er is een fout opgetreden." _
    & vbCrLf & "Rapporteer de volgende fout." _
    & vbCrLf & "Error Number: " & Err.Number _
    & vbCrLf & "Error Description: " & Err.Description _
    , vbCritical, "Error!"

End Sub
Er zit nu een Display actie in zodat je kunt controleren of hij werkt. Ga je 3000 mails beantwoorden, dan is dat natuurlijk niet handig en moet je de Send regel gebruiken.
 
Dank je wel.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet doen.

Gr, Rob
 
Heel simpel: kopieer de code hierboven, open Outlook, Druk op <Alt>+<F11> (kom je in het VBA venster), dubbelklik op <ThisOutlookSession> (of kies <Invoegen>, <Module>) en plak de code. Zet vervolgens de cursor in de macro en loop er eerst eens rustig doorheen om te kijken of hij het doet met de <F8> toets. Als het goed is opent hij vanzelf een nieuw mailtje als de gele balk op de regel .Display staat. Anders moet je even via de Taakbalk het mailtje tevoorschijn toveren. Controleer vervolgens of de mail naar wens is, en sluit hem dan gelijk maar weer af. Met <F8> loopt hij dan door naar de volgende mail, die je dan ook weer controleert.
Als je dat een paar keer gedaan hebt, zie je hopelijk wat de macro precies doet en wat je eventueel nog aan moet passen. De tekst, lijk mij een logische kandidaat :).
Laatste stap: als de macro naar wens is, haal je het quootje weg bij .Send en zet je hem bij .Display. Nu gaat de macro ongezien lopen als je hem uitvoert. En dat doe je dan met <F5>. Maar alleen doen als je zeker van je zaak bent, want je gaat dan dus 3000+ mails versturen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan