• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code in cel (vba)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunjo

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Berichten
13
Hallo,

Kan er iemand mij helpen met het volgende?

Ik wil een formule in een cel ingeven maar ik krijg tekens een foutmelding:

ws.Range("E23").Formula = "=ALS($D$23=1;'dropdown index'!$C$27;ALS($D$23=2;'dropdown index'!$C$28;ALS($D$23=3;'dropdown index'!$C$29;0)))"

*dropdown index is een aparte sheet
*ws is mijn nieuwe sheet die ik creëer waarin in cel E23 die code moet bevatten
 
Precies.
Daarnaast, als je zegt een foutmelding te krijgen is het wel zo handig deze er ook bij te vermelden.
 
mijn excel staat in nederlands, was ook aan het twijfelen maar op zich zou het geen probleem mogen vormen?

ALS vervangen door IF, geeft nog steeds een foutcode:

Fout 1004 tijdens uitvoering:
door de toepassing of door object gedefinieerde fout


bij foutopsporing gaat ie effectief naar de regel die naar deze code verwijst
 
.Formula leest en schrijft de amerikaanse formules (handig, want als je dan de formule schrijft werkt het op alle taalversies van Excel)
.FormulaLocal leest en schrijft in de taal die jij ziet en zal jouw formule accepteren. Onhandig als je collega's hebt die niet NL als taal hebben of die niet de ; als lijstscheidingsteken gebruiken.
Tip: Selecteer de cel met een formule die goed is, ga naar VBA, druk control+g en tik:
?Activecell.formula
end druk enter.
 
Maak er eens dit van:
Code:
ws.Range("E23").Formula = "=IF($D$23=1,'dropdown index'!$C$27,IF($D$23=2,'dropdown index'!$C$28,IF($D$23=3,'dropdown index'!$C$29,0)))"

Edit:
Wat jkpieterse zei dus :)
 
Laatst bewerkt:
Of:
Code:
ws.range("e23") = "=iferror(OFFSET('dropdown index'!D22,CHOOSE('dropdown index'!D23,5,6,7),-1),0)"

Of:
Code:
ws.range("e23") = "=iferror(OFFSET('dropdown index'!D23,CHOOSE('dropdown index'!D23,4,5,6),-1),0)"
 
Laatst bewerkt:
Maak er eens dit van:
Code:
ws.Range("E23").Formula = "=IF($D$23=1,'dropdown index'!$C$27,IF($D$23=2,'dropdown index'!$C$28,IF($D$23=3,'dropdown index'!$C$29,0)))"

Edit:
Wat jkpieterse zei dus :)

dit was em!

bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan