Geluid werkt niet meer na vervangen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

XanthoDeBruijn

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Berichten
69
Hallo,

Ik heb gisteren mijn videokaart vervangen, en sinds dien heb ik geen geluid meer op mijn pc. Voor en achteringang van geluid werken allebei niet. Driver heb ik ook geupdate maar zonder succes. Zou het kunnen dat ik per ongeluk iets geraakt heb op mijn moederbord tijdens het installeren van de videokaart?


Mvg
 
Zit er een aparte geluidskaart in de pc, of een geluidschip op het moederbord?
 
Dan kan er weinig los geraakt zijn in je kast. Er loopt wel een kabeltje naar de aansluitingen aan de voorkant van je kast, maar zelfs als die onverhoopt los is geraakt, zou de aansluiting aan de achterkant nog gewoon moeten werken.

Ging het installeren van de drivers gewoon zonder problemen, geen foutmeldingen gekregen oid?
 
Nu tijdelijk een GT610, maar met een Quadro FX3700 werkt het geluid ook niet, dus dat heeft er denk ik niets mee te maken.
 
Probeer eerst eens met systeemherstel terug te gaan naar het moment waarop het wel nog werkte
 
Kijk eens bij de afspeelapparaten of door het installeren van videokaart drivers de audiouitgang niet op de HDMI uitgang is gezet van de videokaart.
 
De HDMI van de videokaart is uitgeschakeld, hij staat als standaardapparaat op luidsprekers.
Heb systeemherstel toevallig gisteren al geprobeerd maar helaas ook zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan