• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem datumnotatie google spreadsheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

robske78

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
164
Heb in google spreadsheet een notatie voor een datum staat op 18-05-2009, als ik deze een formal wil geven van een datumnotatie naar 5/18/09 gaat dat niet lukken. De oorspronkelijk cell wordt niet als datumveld gezien.

Hoe is dit op te lossen?
 
Als ik het zo
PHP:
mm"/"dd"/"yy
instel bij custom number format dan blijft het gewoon een getal. (datumveld)
 
Hoe krijg ik 18-05-2009 omgezet naar de standaard datumnotatie van de spreadsheet, in dit geval 5/18/09. Format van de cel veranderen heeft helemaal geen effect.
 
Had ik reeds gedaan, maar het probleem is gewoon dat die xx-xx-xx niet als datum notatie wordt gezien, maar als tekst blijkbaar. 18-05-2016 omzetten in de juiste format werkt gewoon niet.

Als ik er handmatig 18 may invul bijvoorbeeld, dan pakt hij wel de goede format. Maar om nu 1000'en data handmatig opnieuw te moeten vullen....
 
Ik weet niet hoe jij het doet maar met de celopmaak krijg ik het gewenste resulltaat. Behalve bij A3 want daar staat tekst in.
 

Bijlagen

  • issuedate.xlsb
    7,6 KB · Weergaven: 68
Ja die A3 is nu net wat het probleem is. Ik wil een tekst converteren naar een datum, want die wordt nu niet als datum gezien.
 
Achteraf blijkt het geen datum te zijn maar een tekstveld, is deze om te zettten naar een datum veld?
 
Probeer het zo eens in het google document.

PHP:
=date(20&right(A3,2),left(A2,find("/",A3)-1),mid(A3,find("/",A3)+1,find("/",A3,4)-find("/",A3)-1))
 
Dat is helaas niet de oplossign, krijg ik een geheel andere notatie / datum
 
Door de formule wordt er van jouw tekst weer een datum gemaakt. Daarna moet je de cel natuurlijk nog wel opmaken met de gewenste datum notatie.
 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    9,4 KB · Weergaven: 254
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan