error watchdog zelfs op stock speeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
Hallo mensen

Ik heb al een tijdje mijn i7 4770k. Ondanks dat ie heet wordt heb ik totaal nooit problemen met dat ding gehad, maar sinds een paar dagen krijg ik random de error CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT.
Nou is dat vaak het teken dat je je OC iets te hoog hebt staan, maar zelfs wanneer ik hem on stock speed doe krijg ik de error.

is dit een teken dat mijn CPU langzaam kapot gaat of iets anders?

Hier nog wat meer info:
Heb hem al sinds de release van de i7 4770k.
Heb sinds dat ik hem heb een OC van 4.3 ghz op 1.26v
De temps nooit boven de 70graden uit laten komen.
550watt PCU
gtx 960 GPU
 
De 4770k was/is ook een heethoofd, weet je ook wat de temps waren voor dat je de bsod kreeg, en wat deed jij voordat je hem kreeg?

Denk dat de beste oplossing is om een keer je koelpasta te verversen en het volledige koeling systeem in je pc schoon te maken, mocht dat niet werken kun je nog proberen om je cpu te iets underclocken, mocht zelf dat niet helpen dan zou je i7 4770k verkopen en een 4790k kopen, deze staat er om bekend een stuk koeler te zijn dan de 4770k
 
Laatst bewerkt:
ja klopt de verkoop praatjes van de 4790k was ook dat de temps een stuk lager zijn.
ik denk niet dat dit het probleem is, want wat ik al aangaf is dat de cpu nooit boven de 70graden komen en zelf nu ook niet.

ik krijg de error op verschillende momenten youtube kijken/renderen/game eigenlijk alles dingen.

ik ga kijken of underclocken werkt, maar is dit al een teken van langzaam dood aan het gaan?
 
Een cpu is eigenlijk het onderdeel wat het minste kans heeft op een defect, de kans is zelfs groter dat je behuizing eerder kapot gaat dan dat je cpu dat doet, heb zelfs een pc gebruikt waarvan de koeler van de cpu niet goed zat waardoor hij nauwelijks contact had, en die werkt nog nog steeds ( maar nu zit de koeler wel goed ;) )

Het kan ook aan een ander onderdeel liggen, is eigenlijk een beetje moeilijk om te zeggen, en is 70 graden tijdens een stress test, mijn cpu wordt namelijk zelfs dan maar 60 graden, met een overklok naar 4,7 ghz ( i5 2500k, een beest van een cpu al zeg ik het zelf )

Om zeker te weten of het geen software probleem is zo je je pc moeten resetten, met windows 10 en windows 8.x kan dat zonder dat je een dvd nodig hebt van windows, uiteraard wel eerst een goede backup maken van bestanden/ savegames.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan