Geluid uit in Android 5.1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
Sindskort in bezit van een tablet (lenovo) met Android 5.1.1, met een hoop irritante geluidjes en onnodige meldingen.
Ik wil deze graag permanent uit zetten.
Vond wel op internet dat het mogelijk zou moeten zijn, maar nergens een simpele lekenuitleg.
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Door een gehoorbeschadiging zijn die biebjes en piepjes nl nogal onaangenaam.
 
Hallo, Bij Instellingen > Geluid > Volume kan je verder tikken en dan zie je onderscheid in volume tussen; Systeem, Alarm, Notificaties of iets dergelijks.

Zelf heb ik een App die "Volume control" heet van "RubberBigPepper" en die het volume regelt met een schuifbalk die verschijnt wanneer je het scherm aan de rechter kant aanraakt. Houd je de schuifbalk even vast dan verschijnt er een doorzichtig venster met twee tabs; Equalizer voor de toonregeling en Mixer, waarmee je van nog meer onderscheiden functies het volume kan instellen. Het gaat dus om een applicatie met een mixer. In de Playstore vind je er trouwens nog veel meer. Ik zag er een die ook bluetooth volume regelt. Het onderscheid bij de App Volume control gaat zo ver als;

Systeem
Music
Ring
Notifications
Alarm
Voice Call
DTMF (toets tonen)

Laat het maar weten als je iets gevonden hebt waarmee het lukt. Succes.
 
Hoi alfred, je eerste regel snap ik, dat had ik al gevonden.
Alles staat daar uit, maar het gebieb blijft.
Zelfs als ik met iemand chat krijg ik na elke zin die de ander tikt een bieb.
Berichten van facebook heb ik geblokkeerd, toch constant bieb bieb bieb.
Etc.

Het verhaal over je app gaat me te boven.
Klinkt als een mengtafel voor muziek?
Werkt dat ook voor die biebjes?
Update:
Heb hem gevonden en gedownload
Update:
Er is iets vreemds aan de hand.
Heb die app geinstalleerd, maar het geluid bleef.
Nu vanmiddag is het zonder dat ik iets veranderd heb wel stil.
Ook het icoontje rechtsboven in is veranderd.
Dit heb ik al eerder gehad.
Kan het zijn dat er ergens een tijdklok of zoiets zit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou de systeemgeluiden nu toch zachter moeten kunnen zetten met de mixer. Hiervoor de volumebalk even vasthouden en boven het venster dat nu verschijnt Mixer kiezen. Dan systeemgeluiden en notificaties ver naar beneden slepen.

Bij Android 5.1.1 "Lollipop" kan je geluiden ook veranderen in trillen maar dan moet het tablet dat wel ondersteunen. Op YouTube vind je uitleg over nieuwe functies waaronder ook bediening van geluid. Lollipop kan bijvoorbeeld stil zijn tot het volgende alarm. Zie je een vreemd symbooltje en kom je er niet achter wat het is door de handleiding te raadplegen of het aan te tikken, dan zie je dat misschien in een video ook. Geef ons eventueel de link.

https://www.youtube.com/watch?v=GQ41YVVIurU
 
Als ik op de volumebalk klik dan gebeurt er helemaal niets. Kan er alleen mee schuiven.
Als ik op de app klik krijg ik vermoedelijk te zien wat jij bedoelt met mixer.
Daar valt vanalles te schuiven, maar voor mij is het abracadabra.

Ben net wakker, dus ga later het filmpje bekijken, hoop dat het dan wat duidelijker wordt.
Overigens was de volumebalk bij het opstarten verdwenen.
Kwam weer terug toen ik op de app klikte.
Maar daarmee is dus ook het icoontje rechtsboven in weer veranderd van een rondje met een schuine streep, naar een rechthoekje met geluidsgolven (vermoed ik) .
 
In apps zoals FB, Twitter en dat soort zaken moet je daar het geluid uitzetten. Dus in de instellingen van FB/Twitter etc.

Ik heb hier alle geluidjes uitstaan. Dus ik hoor werkelijk niets, behalve als iemand mij belt.
 
Je moet de vinger of de aanraakpen even een zestal seconden (!) op de schuifbalk houden, voor dat het venster van equalizer (toonregeling) en de Mixer tab bovenaan verschijnt. Dat geeft voldoende tijd om alleen het volume aan te passen. In de Mixer (niet de equalizer) alle schuifbalkjes haast helemaal naar beneden trekken behalve die je het meest hard wilt horen. De balans is dan hersteld en het storende effect van pieptonen minder. Met de volumebalk kan je

Wanneer je op het icoontje tikt dan kan je alleen de instellingen van het programma wijzigen, dat is: waar en hoe het getoond wordt. Dat is niet de mixer.

Als je het scherm net boven of onder de volumebalk aanraakt dan toont deze zich niet. Wel is het denk ik zo dat je eerst de tablet een keer moet herstarten.

Het gaat denk ik nu alleen om het volume van bepaalde tonen, bij Instellingen > Applicaties kan je voor veel programma's "Meldingen" uitschakelen door daarbij een afvinkje weg te halen. Maar dan krijg je ook de bijbehorende boodschap niet. Met de App Volume control kan je in elk geval het volume gemakkelijk en snel ver naar beneden bijstellen wanneer je bepaalde soorten geluiden zoals notificaties niet nodig bent.

Wanneer je van helemaal bovenaan op het scherm één of twee keer naar beneden veegt dan zie je de notificaties. Daar blijkt mogelijk welke icoontjes bij welke meldingen horen en wat voor melding deze geluiden nodig hebben.
 
Hm, ik zie dat mijn reactie niet aangekomen is.

Heb de oplossing bij toeval zelf gevonden.
Met de volumeknop op de buitenkant van de tablet kan ik de meldingsgeluiden voor onbepaalde tijd uitzetten.

Vervolgens bleek ik geen geluid meer te hebben bij filmpjes ed.
Dat bleek te komen omdat ik bij instellingen alle geluiden uitgezet had en ook nog de Dolby uitgeschakeld had.

Soms blijkt iets heel eenvoudig, je moet er alleen maar op komen.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status opgelost.
Verplaatst van OS/Overig naar deze sectie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan