p2000 meldingen automatisch in Facebook plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2016
Berichten
40
Hallo
Ik beheer voor de brandweer de Facebook pagina, nu zet ik alle meldingen handmatig op de Facebook pagina.
Nu heb ik gehoord dat dit ook automatisch zou kunnen via een rrs feed.
Maar ik heb geen enkel idee of verstand ervan hoe ik dit zou moeten doen, omdat ik vrachtwagenchauffeur ben een niet steeds tijd heb om het handmatig te doen zou ik het super vinden als iemand mij zou kunnen helpen.

Groetjes Theunie
 
Ooit eens gedacht aan de privacy van mensen?
Daarnaast ben je strafbaar als je die berichten publiceert op basis van de telecom wetgeving.

De wetgever is heel duidelijk het staat een ieder vrij om radio en of data signalen te ontvangen en te beluisteren, het opslaan en openbaar maken van de inhoud is echter verboden.
Dat website's die dergelijke berichten openbaar maken als paddestoelen de grond uit schieten de laatste jaren doet daar niks aan af.

1 maal iemand die zijn of haar adres voorbij ziet komen en er een zaak van maakt en je hebt een probleem.
 
Hoi
Iedereen kan een mag toch ook een pager kopen en zo ook alle berichten zien.
En krijgt in real time de meldingen net zoals wij van de brandweer die ook krijgen.
Bijna iedere brandweer korps heeft een website of Facebook pagina waar ze zelfs foto's enz op plaatsen.
 
Als je een pager koopt dan koop je iets waarmee jij ( als persoon ) de meldingen kunt ontvangen. De wet is heel duidelijk het ontvangen van draadloze signalen ( waaronder p2000 ) is toegestaan voor een ieder. Het Opslaan, verspreiden ( beschikbaar stellen aan derden ) van dergelijke informatie is niet toegestaan.

het plaatsen van foto's valt onder een heel andere orde en wetgeving. foto's mogen immers door een ieder gemaakt en geplaatst worden mits deze op of in een openbare ruimte zijn gemaakt. herkenbare personen kunnen op basis van hun portret recht bezwaar maken tegen het herkenbaar in beeld zijn gebracht. personen in publieke (overheids dienst ) kunnen in eerste instantie niet aanspraak maken op hun portretrecht als zij hun openbare functie uitoefenen. Dat kan alleen op zwaar wegende belangen bijvoorbeeld medewerkers arrestatieteams. Wel kunnen personen in een publieke functie de fotograaf verzoeken om onherkenbaar in beeld gebracht te worden. Over het algemeen zal een fotograaf daar aan voldoen.

Maar terug naar je vraag. een pager kopen ja mag dat is voor persoonlijk gebruik. berichten ontvangen mag ook het openbaar maken ( het opslaan en verspreiden ) mag dus niet. zie hieronder een artikel uit de telecomwet

Artikel 139c
1.Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk met een technisch hulpmiddel gegevens opneemt en die niet voor hem bestemd zijn en die worden verwerkt of overgedragen door middel van telecommunicatie of door middel van een geautomatiseerd werk.
 
Is nogal een verschil tussen P2000 en C2000 ook hè !!
Je mag gewoon meldingen luisteren er naartoe gaan en foto's maken en publiceren naar hartelust.
Heeft heel die telecomwet geen **** mee te maken. Sterker nog, mijn zoon verdiend er zijn geld mee.
 
Is nogal een verschil tussen P2000 en C2000 ook hè !!
Je mag gewoon meldingen luisteren er naartoe gaan en foto's maken en publiceren naar hartelust.
Heeft heel die telecomwet geen **** mee te maken. Sterker nog, mijn zoon verdiend er zijn geld mee.

@ terrarabo

p2000 meldingen kun je niet beluisteren alleen lezen. daarnaast is p2000 een onderdeel van c2000 en is daartussen dus geen verschil C2000 is de algemene benaming voor het communicatienetwerk voor overheidsdiensten en bestaat uit twee onderdelen, P2000 en T2000. Waarbij de P staat voor Paging en de T voor Tetra.

Het onderdeel Tetra is versleuteld en kan niet worden meegeluisterd, het kraken van de encryptie is strafbaar.
P2000 de paging loopt via het flexprotocol en is gewoon vrij te ontvangen en mee te lezen. Het publiceren of verspreiden van de info die je krijgt door het te ontvangen en te lezen mag dus niet op basis van wetgeving. TS wil de ontvangen info openbaar maken en delen dit is dus niet toegestaan.
 
De info is vrij te ontvangen en wordt ook gewoon door een redelijk aantal sites verspreid zonder probleem.

Zelfs http://www.112meldingen.nl/ heeft alle P2000 meldingen gewoon overzichtelijk staan
 
Niks mis mee, als je adressen t.b.v. privacy anonimiseert.... ☺
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan