Printen vanuit de Cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo,

Momenteel kan ik printen op afstand, d.w.z. ik kan vanaf een andere lokatie een aanwezig bericht printen op mijn printer op kantoor.
Voorwaarde is wel dat mijn computer aan staat waarop de printer via USB is aangesloten en via de Cloud geregeld door Google.

Is er nu geen systeem of manier om een bericht toch te kunnen printen ZONDER dat mijn computer aanstaat ?

Wat voor apparatuur c.q. printer zou hiervoor nodig zijn ?

MVG
Dukkel
 
Een netwerkprinter zou in principe voldoende moeten zijn
 
Ik ken maar heel weinig (Wiskundig gezien benaderd het de "0") netwerken die uitgezet worden. Pc's en schermen gaan uit. De rest draait gewoon door en dus ook je netwerkprinter.
 
Hallo RogerS

Ja, maar als alles uitstaat (PC's en videoschermen) dan draait er toch nog wel een Server
Nu moet je het zo zien, dat bij mij thuis, mijn computer dan tevens de Server is.

MVG
Dukkel
 
Vandaar de oplossing die ik al eerder voorstelde
 
Een netwerkprinter hangt aan het netwerk, niet aan een server of zo. En derhalve zou deze over het netwerk bereikbaar moeten zijn. Maar of dit lekker werkt als je op afstand wat wilt printen weet ik niet. Ik kan het bij mij op het werk wel doen (over de VPN) maar dat is heeeel erg traag.

Waarom zou je op afstand iets willen printen. Je kan het toch niet van de printer halen en lezen...

Ron
 
Wellicht zit er bij de printer iemand anders??
 
Dan kan je ook een e-mail of sturen met het document
En dan kan die iemand de printer aanzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan