• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 kleuren stoplichtenmodel in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias07

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Goedemiddag,

Voor een opdracht op stage dien ik een dashboard te creëren met daarin diverse prestatie-indicatoren. Om periodiek in één oogslag te kunnen zien of een KPI wel of niet goed heeft gescoord wil ik graag kleurcoderingen per KPI toevoegen, of te wel: een stoplichtenmodel. Nu lukt het mij wel om in één cel twee kleuren toe te voegen, namelijk rood (KPI heeft lager gescoord dan de norm) en groen (KPI heeft beter gescoord dan de norm). Ik wil hier echter ook de kleur oranje aan toevoegen (KPI heeft lager gescoord dan de norm, maar niet significant lager).

In de bijlage heb ik een gedeelte van het dashboard toegevoegd met daarin alleen de KPI omzet. Hierbij heb ik aangegeven dat wanneer de werkelijke score lager dan 90% van norm ligt, de kleur ROOD verschijnt. Indien de KPI hoger scoort dan de norm, dan verschijnt de kleur GROEN. Is het ook mogelijk om de kleur ORANJE te laten verschijnen indien de KPI tussen de 90% en 100% van de norm ligt?

Graag hoor ik jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Matthias

Bijlagen

Beste Cobbe,

Bedankt voor je reactie. Zou je mij misschien nog aan kunnen geven hoe de link tussen het stoplicht en het besturingselement is gemaakt? Ik kan nergens een formule, macro of een andere ling tussen beide vinden.

Ik hoor graag je reactie.

Vriendelijke groet,

Matthias

Schuif het zwarte blokje maar eens opzij, dan gaat een wereld voor u open! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan