Domein verhuizen naar eigen server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.055
Besturingssysteem
Wndows 10
Office versie
2016
Hallo

Ben druk bezig om een webserver te maken deze bestaat uit een 3 jaar oude PC met daar op Linux server 16.4 en webmin.
Mijn website draait nu nog bij Strato.com deze wil ik graag daar weg halen en deze op mijn webserver zetten volgens mij heb ik de server goed en webmin ook voor een groot deel maar nu het probleem/vraag: hoe krijg ik de domein op mijn server overzetten van de bestanden is geen probleem.
Maar heb echt geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg.
Weet wel dat ik bij Strato.com mijn domeinnaam moet laten verhuizen en dat ik dan een authersatie code krijg maar dan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit verder moet aan pakken, met google kom ik niet zo ver of ik zoek verkeerd kan natuurlijk ook nog (gebeurd meestal)
 
Als je hem thuis host, mag ik hopen dat je provider niet om de zoveel tijd je IP-adres aanpast, wat soms nog wel eens wil gebeuren na een router-restart of tijdens werkzaamheden bij hun.

Je wilt in feite je domeinnaam denk ik niet verhuizen naar een andere partij, maar doorsturen naar een andere locatie. Een groot verschil.
Klopt dat?
 
Hoi PHP4U,

Jou beredenering klopt helemaal, zelf zie ik het dus als verhuizing.
 
Maar jouw beredenering klopt dus niet.
Je domein is iets wat bij één provider bekend staat, en dat is Strato. Je website zelf is het gene wat je verhuist. Je domein blijft bij Strato.

Dus je moet bij Strato bij de DNS-gegevens dan bij het A-record jouw IP-adres van thuis (niet je interne IP) opgeven. En dan is het even maximaal enkele uren tot een dagje wachten totdat alle andere DNS-servers de verandering hebben vastgelegd.

Maar laat anders even een screenshot zien van je DNS-instellingen. Dan kunnen we makkelijker oordelen en mogelijk voorkomen dat je door een foutje de boel offline haalt.

Ik hoop van harte dat je server echt goed veilig is. Het is vervelend dat er opeens een botnet-client op je servertje hebt waardoor je provider je mailtoegang bijv. afsluit.
 
Laatst bewerkt:
Maar laat anders even een screenshot zien van je DNS-instellingen. Dan kunnen we makkelijker oordelen en mogelijk voorkomen dat je door een foutje de boel offline haalt.

Dat moet nog even wachten moet eerst bij Strato alles regelen en die zijn niet altijd snel, Maar ik ook niet.
 
Wat moet je nog regelen dan? Of heb je nog geen toegang tot hun DNS-beheer paneel?
 
Oeps heb net gezien dat ik dat allemaal zelf kan doen ik moet mij daar even in verdiepen.

en even kijken hoe ik het A-record dan weer in de webmin krijg
 
Wat wil jij met Webmin doen dan? Snap je überhaupt wel hoe het DNS precies werkt?

Gezien je signature onder je post, lijkt het mij verstandig om toch eens te verdiepen in de logica van de techniek die je wilt gebruiken.
Willekeurig wat proberen heeft nooit nut.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad je hebt gelijk waarom zou ik webmin gebruiken ben er achter gekomen dat het voor luie mensen is en dat ik het helemaal niet nodig heb dus heb ik het er al verwijderd,
Van DNS snap ik nog niet veel maar ik zeg altijd "je bent nooit te oud om te leren".:thumb:

Ik mag dan wel niet zijn opgegroeid met PC's Internet enz. maar door te vragen en voorbeelden kom ik een heel eind.:)

Ga nu mij verdiepen in het DNS en hoe ik dit moet in stellen zo dat ik mijn website op mijn thuis server krijg. :eek:
 
Ik zeg niet dat Webmin slecht is, maar je hebt daar niks te zoeken voor je oplossing.

Als het gelukt is, laat je dan even weten wat je gedaan hebt. En anders horen we het graag.
 
:thumb::thumb:
 
Is toch wel een lastig materie :(

Bij strato kan ik een A-record maken maar daar wordt gevraagd wat het nieuwe IP adres is maar dat is dus een probleem ik heb geen vast IP adres.
Dacht ik met een DynDNS en consorten een oplossing te hebben maar die werken weer met een domeinnaam en dan het IP adres.

Dus nu snap ik niet meer hoe ik het naar mijn server krijg.
Heb ook al een paar youtube films bekeken maar het gaat nog even boven mijn pet.

Wat ik wel nu heb is Linux bind dit is om de DNS te regelen.

Momenteel loop ik vast op het probleem van de A-record.

Wie heeft een TIP.
 
Nogmaals, met jouw server hoef je niks speciaals te doen. Die is zelf al de eindbestemming!
Zonder vast IP-adres is het niet te doen. Tenzij je dit tooltje gebruikt:
http://dyn.com/apps/update-client-faqs/
Het kan zelfs dat je router zelfs ondersteuning biedt?

Verder zit je dan los van Strato. Je kan met een simpel .htaccess redirectje overigen daar wel alles doorsturen naar je DYN-adres.
 
Laatst bewerkt:
Heb eindelijk antwoord van Strato

Volgens hun moet ik gewoon een A-record maken, dus maar eens uitvogelen.

vielen Dank für Ihr Schreiben. Gerne werde ich Sie in Ihrem Anliegen unterstützen.

Sie haben die Möglichkeit für Ihre Domain in den DNS Einstellungen einen A-Record zu hinterlegen. Dadurch erfolgt die Weiterleitung der Domain auf die IP Adresse Ihres Servers auf dem die Inhalte verfügbar sind.

Met jou oplossing ga ik ook nog mee werken en kijken of dat te doen is voor mij.
 
Maar dat wisten we al, dat we je bij Strato een A-record aan moest maken. Volgens mij mag je daar alleen een IP-adres invullen en geen hostname. ;)


Maar die kan ook veranderen. Ikzelf zit bij XS4ALL en heb al jaren dezelfde hostname, en heb twee of drie keer een nieuw ip-adres gekregen (abonnementswijziging).

De automatische update-client van dynDNS lijkt me de beste optie. Je zou eventueel een eigen update-client kunnen bouwen met de API van dynDNS. Je kan dus op je Raspberry dan naar automatisch via een cronjob http://icanhazip.com/ openen (of een andere site die je IP toont, maar deze toont het op één lijn! Lekker gemakkelijk! :)) .

En deze verwerken bij dynDNS als A-record bij hun:
https://help.dyn.com/rest-examples-using-php-api/

Voor het gemak even je IP-adres in je script cachen, en bij veranderingen dus aanpassen. Anders gaat hij continu updaten, en ik weet niet of dynDNS er blij van wordt ;).
 
Laatst bewerkt:
Is het nog gelukt? :)
 
Nee nog niet.

Heb inmiddels via Strato een Dyndns ingesteld maar ik krijg geen verbinding met de website.
Volgens Strato staat aan hun kant alles goed, mijn domein krijgt niet mijn IP adres medegedeeld.

Aktuell sieht es für mich so aus, dass Ihre Fritzbox oder der Updater nicht Ihre IP an uns übermittelt. Zur Zeit hat die Domain bisher noch keine IP von Ihrem lokalen System erhalten.

Volgens mij heb ik ook alles goed staan

In de Fritzbox
DNS Provider = Strato
Domain = domain1
Gebruikersnaam = domain1 (dit moet van Strato zo)
Wachtwoord = mijn Strato DNS-wachrwoord

Poort 80 is actief
staat op http
Protocol TCP
En gaat naar poort 80 van mijn web-server.

De ddclient.conf
Code:
# Configuration file for ddclient generated by debconf
#
# /etc/ddclient.conf


daemon=3600
use=web, web=checkip.dyndns.com/, web-skip='IP Address'
ssl=yes
protocol=dyndns2
server=https://dyndns.strato.com/nic/update
login=domain1
password='mijn Strato DNS wachtwoord'
domain1

De domain en wachtworden zijn natuurlijk gewijzigt.

Dus wat er fout is weet ik niet, via een A-record heb ik gelijk verbinding tot mijn IP weer wijzigt.

GRAAG HULP :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Laat eens een screenshot zien van je instellingen. Dat kijkt wat gemakkelijker.
Kan je je site lokaal wel bereiken?
 
Even een paar screenshots

Schermafdruk van 2016-07-18 15:55:27.png

Schermafdruk van 2016-07-16 17:29:31.png

Schermafdruk van 2016-07-18 15:58:54.jpg

Kan het lokaal als via mijn netwerk benaderen
 
Je kan je pc met de Linux server toch een vast ip adres geven in je router van je provider.
Dat heb ik hier ook gedaan met al mijn apparaten. Mijn NAS, mijn ip camera en alle pc's staan op een vast ip adres, wel zo makkelijk.
Alleen de wifi apparaten niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan