kali linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco64

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Berichten
53
als ik kali Linux instaleer. zeg die dat die de cd niet kan herkennen.
weet iemand hier een oplossing voor?
 
Ik ken die melding alleen van Windows 7, waar het betekent dat de CD/DVD speler aan een USB3 poort hangt ipv. een USB2 poort.
Nu vermeld je (dom, dom, dom) helemaal 0,0 over de pc/laptop waar je het op probeert te installeren, maar als het een externe CD/DVD speler is én hij hangt aan een USB3 poort, probeer alles eens opnieuw, maar dan met die CD/DVD speler aan een USB2 poort.

Tijs.
 
Het is een toshibe satelite c50d-a-134. En het is een interne cd/dvd speler
 
In je schermafdruk staat hij op Ja.
Probeer eens met Nee, je zou dan wat keuzes moeten kunnen maken, volgens je schermafdruk.

Meer tips heb ik niet, want ik heb Kali niet.

Tijs.
 
Toch nog wat, zie hier:
Je geeft in je startposting het idee dat je vanaf CD installeert, maar is dat wel zo?
De link van hier boven gaat ervan uit dat je installeert vanaf USB stick, dus de tip zou hout kunnen snijden als je inderdaad vanaf USB stick installeert.
Natuurlijk kun je in een dergelijk geval dan ook gewoon een CD branden met de Kali installatie-software en daar vanaf installeren ipv. via USB stick. Mogelijk moet je dan wel in de BIOS van de laptop aanpassingen doen.

Oh ja, ik ga er hier ook vanuit dat je probeert Kali fysiek op de laptop te installeren, dus niet in (bijv.) VMWare Player, VMWare Workstation, VirtualBox etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wel bootable cd gemaakt? /boot of iets moe ge doehn (kan ergens in dropdown menuutje, misschien ook al bij formateren, ergens anders ook nog dacht ik, niet zeker). juist format, fat of ntfs dacht ik, even geleden, liep ook te knoeien. Format wizard is handig voor (en prachtig makkelijk, respec.) één en ander, vaag herinnering.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je Kali gedownload en hoe heb je deze gebrand?
Je download deze als ISO en brand het als Image op de laatste stand.

Daarna maak je je pc zo dat deze start vanaf de cd. Dit doe je in de bios of als je een F toest hebt voor een opstartboot, dan gebruik je die.

Nog even dit:
Kali Linux is sinds maart 2013 de opvolger van de populaire opensource-Linuxdistributie BackTrack. Het live-system is speciaal ontwikkeld voor beveiligingstesten.
Dus mijn vraag is, wil je dit of wil je eens met Linux werken/uitproberen, want dan heb je een distro te pakken die daar niet echt geschikt voor is.

Download en Kali website:
https://www.kali.org/downloads/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het op de goede site gedownload en ook als ios. Maar ik weet niet hoe je iets als image brand. Dus waarschijnlijk is dat ook niet gebeurd. En ik weet zeker dat ik kali wil gebruiken.
 
Als je een ISO uitpakt en dan brand, is het geen Image en dus kan je er niet mee opstarten.

Je hebt windows neem ik aan:
Met Imgburn kan je images maken in het iso-, img- en bin-formaat van zowel cd's, dvd's als bestanden. Maar ja kan Imgburn ook gebruiken om bestaande images weer te branden op schijf. Om er zeker van te zijn dat alle bestanden goed worden gekopieerd, kan je de images met de verificatiemethode van Imgburn controleren.

www.imgburn.com/index.php?act=download
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan