Javascript: editable div vs textarea

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernerN

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2016
Berichten
9
Het probleem is zeer eigenaardig maar toch bestaande.
Lang achter gezocht waarom het niet werkte maar blijkbaar heeft het met de div te maken en dus niet met de inhoud van de div.

situatie:
online script editor, ik had eerst een kleine opstelling gemaakt, textarea en een knop. knop indrukken textarea value opvragen en opslaan in een php document en weergeven. simpel maar werkend.
Toen wilde ik ook dat er kleuren bij waren zoals de kleuren tussen de " " aanhalingstekens. dit gaat niet met een textarea dus met een editable div.
zo gezegd zo gedaan. eerste werk een simpele editable div met een knopke. knopke drukken uitvoeren en resultaat: werkt niet.
wat loopt hier mis? de test code is altijd dezelfde.
ik heb de file geopend in een textbestand, maar het is toch identiek aan het wel werkende bestand. de code kopieren en in een nieuw bestand zetten
en testen werkt niet. de code zelf typen en uitvoeren werkt wel.

conclusie: is er een soort van codering hierin wat je dus als "mens zijnde" niet ziet, maar voor de computer wel dag en nacht verschil in zit?

reeds geprobeerd:

alert gezet en hij leest toch gewoon de text en niet de innerHTML
een textarea extra gezet, dus eerst via javascript de text uit de div halen om dan de text in een textarea te zetten. de textarea value opvragen en dit opslaan in een php file. geen succes.
indien ik alles lees en opnieuw zelf invoer in het nieuwe bestand dan werkt het wel dus:
lees if --> schrijf in nieuw bestand de if ...
dit is geen oplossing uiteraard :)

Het is zeer vreemd want hij heeft het zowel op een online betalende webhosting als op mijn pc zelf.
is het javascript of puur html probleem? geen idee maar wel een probleem :)

alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat het toch duidelijk is de situatie indien niet vraag je maar :)
mocht je kunnen helpen zou het handig zijn uiteraard.

morgen zaterdag 09/07/2016 ben ik er niet maar zal dan wel later reageren (zondag dus :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan