Geluid valt na een tijdje uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaalschaap

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
16
Beste lezer,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe pc en randapparatuur. Het probleem zit hem in mijn speakers (Trust GXT 38) die na na een minuut of 10-30 na het opstarten van de pc uitvallen. Als ik dan in mijn afspeelapparaten kijk dan staat de optie "Luidsprekers" daar niet meer bij. Mijn afspeelapparaat is dan automatisch versprongen naar Realtek Digital Output (maar ik hoor dus niks meer). Pc opnieuw opstarten verhelpt het probleem tijdelijk.

Misschien relevant; mijn nieuwe muis stopt ook af en toe met werken totdat ik de pc opnieuw opstart.

Eventueel nog relevant:

- Sound blaster audigy FX geluidskaart
- Drivers up-to-date
- Moederbord ASUS ranger VIII

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
[Waarschijnlijkst naar mijn idee]Ik zou denken dat alles te warm wordt. Te weinig airflow door de systeemkast, te weinig ventilatoren etc.
[Minst waarschijnlijk naar mijn idee]Ook de computervoeding zou mogelijk te zwak kunnen zijn (of niet stabiel genoeg). Die noem je niet in je systeemspecs, en ook niet welke processor je hebt...

Tijs.
 
Misschien dat het in het BIOS uitschakelen van de onboard geluidskaart helpt?
 
Tijs,

Airflow zal het probleem niet zijn, de leverancier heeft de kabels perfect weggewerkt en ook met de zijkant van de kast open gebeurt het. Wat betreft de specs; voeding is 750 watt en processor i7 6700k.

Heb de speakers ingeplugd op de onboard geluidskaart en dan lijkt het probleem verholpen. Dus het probleem zit hem in de geluidskaart lijkt me.

Is er veel geluidskwaliteitsverlies bij een relatief goedkope speakers set als ik deze ingeplugd laat op onboard in plaats van de geluidskaart? Anders laat ik het wel zo. :p
 
voeding is 750 watt .
Een (bijvoorbeeld) LCpower van 750 Watt kun je niet vertrouwen op het wattage die er op aangegeven staat ... een (bijvoorbeeld) Corsair 500W zal stabieler zijn in de afgifte van stroom ..
Bij Helpmij word veelal gevraagd om merken en typenummers om vage vragen (en antwoorden) te voorkomen..
Zijn de juiste geluidskaartdrivers geïnstalleerd en word de geluidskaart goed weergegeven bij apparatenbeheer?

EDIT: Je zegt de speakers ingeplugd te hebben op de onboard, en dat ze het nu goed doen, kán het dus zo zijn dat ze elkaar in de weg zitten dat dan de extra kaart word uitgeschakeld?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan