SQL Injectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker6666

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Berichten
21
Hallo allemaal!
Dit is misschien geen alledaagse vraag , maar weet iemand hoe ik een sql bestand kan injecteren ? :confused:
Gr.Thomas
 
dat lijkt mij hacken.

Wat is eigenlijk jouw bedoeling hiermee?
 
Niet helemaal wat je wilt. Maar als je een SQL script wilt importeren (en dus niet injecteren, dat is iets wat hackers doen), dan kan dat vanuit het beheerpaneel van je SQL server. Gebruik je mySQL dan is dat bijv. phpMyAdmin.

Voor injecteren heb je om te beginnen al wat meer kennis nodig en op zn minst een niet goed beveiligde SQL server die via een slecht beveiligde website aan het internet hangt. Let wel op, want op het moment dat je dit gaat doen ben je strafbaar bezig. Zie ook -> http://www.iusmentis.com/beveiliging/hacken/computercriminaliteit/computervredebreuk/ . Staat max. 4 jaar cel op.
 
Nee hoor. Mag ik volkomen legaal doen op mijn eigen systemen. Waarom ik het zou als ik gewoon toegang heb tot het beheerpaneel is natuurlijk een hele andere vraag.


Maar iets in de vraagstelling doet mij vermoeden dat TS niet de juiste woorden gebruikt en een SQL script op zijn server wil uitvoeren. Ik lees het verder wel als TS de moeite neemt te reageren.
 
Oke , Bedankt allemaal ik ben met een project bezig rond Sql en MySql.

En nogmaals bedankt voor het informeren van die straffen.
 
Nee. Jij kunt niemand berechten. Zelfs niet als je rechter bent. De OvJ zal dan namelijk eerst iemand moeten laten oppakken.

Je kunt natuurlijk wel aangifte doen van computervredebreuk als jij van mening bent dat anderen zich onrechtmatig toegang hebben verschaft tot jouw server.
 
RogerS, ik weet niet waar jij vandaan komt of waar je woont,
maar ik krijg stellig de indruk dat je nu als 'Ollander bezig bent om een Vlaming terecht te wijzen
naar aanleiding van een door hem gebruikte vlaamse term.

Jij gebruikt de uitdrukking OvJ, die in Belgie voor zover ik weet niet gebruikt wordt.
En als je even op internet opzoekt wat "berechten" betekent, dan krijg je verrassende uitkomsten.
Deze bijvoorbeeld: http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/berechten

Jouw opmerking snijdt alleen hout als ze betrekking zou hebben op een strafrechtelijke zaak. Niet als het gaat om een civiel-rechtelijke zaak, wat hier veel eerder aan de orde zou zijn.
 
dus ik heb :"remotIp208.82.103.184","1466522135","Tuesday 21 June 2016", poging tot inbraak met sqlinjectie
de server waar mijn site draait staat op nederlands grondgebied .Wil dit betekenen dat ik strafrechtelijk in nederland een klacht kan indien tegen de nu voorlopig onbekende (de overige info heb ik niet geplaatst om reden van privacy) .Dit werd door het systeem geblockt en er is geen data wijziging gebeurt.
Ik heb zo'n lijst van ongeveer 200 stuks met poging tot .
Let op: wel doordacht omdat het op de paginator page betreft.De taal word meestal ook een pijnpunt, gezien het aantal injecties erop.
Let op: ip kan faked en daarom niet als bewijs kan dienen .
 
Laatst bewerkt:
Mijn Excuses Tecsman als ik op een Nederlandse site een Vlaams woord verkeerd interpreteer. Werk al lang genoeg met den Belg om te weten dat dit soort dingen wel eens tot hilarische toestanden kan leiden. Zo zei een Hollandse collega eens tegen zijn Belgische collega dat hij even ging poepen.

En nu weer on-topic. Een log kan een indicatie zijn van een poging tot inbraak. Maar bijv. een fout in een externe server (bijv. bij het testen een verkeerd IP gebruikt) kan ook dit soort dingen veroorzaken. Maar volgens de wet (zowel Belgisch als Nederlands) mag je altijd aangifte doen van iets waarvan jij denkt dat je onrecht is aangedaan. Wat er verder gebeurt is afhankelijk van de rechter in een civiele zaak, of bij een strafrechtelijke zaak van het parket (Belgie), of in Nederland de Officier van Justitie (zo beter Tecsman? :) ). In mijn optiek weinig civielrechtelijks aan omdat er geen daadwerkelijke schade is.

Blijf het wel een goed idee vinden om hier aangifte van te doen. Niet dat ik verwacht dat er meteen iemand opgepakt gaat worden, maar het maakt wel duidelijk hoe vaak dit soort pogingen worden ondernomen en dat dit onderwerp politiek gezien echt eens op de agenda moet komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan