Bios instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Berichten
505
Staan mijn Bios instellingen wel goed, ik heb dit Item al enkele maanden geleden al een geplaatst (Knipperende Cursor tijdens het opstarten) maar nooit een oplossend antwoord op gekregen vandaar deze vraag met afbeeldingen deze nog eens goed te bestuderen met voor al de afbeeldingen 02 Sata Configuratie en 03 Boot Option Priorities. Wij gebruiken Windows 10 als OS.02.jpg 03.jpg
 
Zou in Boot-options de Intel SSD op de 2e plek zetten en het Asus dvd-station als 3e, hoewel dat, zolang er geen disc in zit, geen punt is.
Zie er verder niks bijzonders of verkeerds aan.
 
Boot option#1 staat dat dan goed "Boot Windows"? vind dit maar een vreemde zaak tot daar niet de Intel ssd moet staan zou je normaal denken. Ik ga dit in iedergeval proberen, moet wel zeggen de pc start goed op buiten het feit dat de cursor linksboven op het scherm tijdens het opstarten er altijd staat vandaar ook de vraag geplaatst.
Bij afbeelding 02 staat alles op disabled is dat dan ook normaal, ga er van uit dat dit dan zo moet staan anders had jij daar wel wat van aangegeven.
Bedankt voor je reactie, we gaan het proberen.
 
Bij een UEFI Bios staat de windows Boot-manager altijd op 1 als er Windows is geïnstalleerd, ik heb dat nog niet anders gezien.
Hetgeen er in de eerste afbeelding op "Disabled" staat is de zgn. "HotPlug" functionaliteit van de betreffende SATA-aansluiting en is verder niet van belang.
Dat gebruik je, indien "Enabled", om bij een werkend systeem HDD's te wisselen, verwijderen of toe te voegen, heeft met het opstarten verder niks te maken.
Elke fatsoenlijke meervoudige-bay NAS beschikt ook over deze functionaliteit.
 
Dank jewel voor deze info daar kan ik wat mee. Zoals gezegd als ik thuis kom ga ik je advies uit #2 uitvoeren en zal je berichten wat het heeft opgeleverd.
 
Hallo Scrapheap, ik heb je raad opgevolgd de bios settings te veranderen en de pc start nog steeds goed op. De cursor op het opstartscherm is wel nog steeds aanwezig "zie afbeeldingen" Boot_1.jpg Cursor opstartscherm.jpg
Misschien dat jij voor de cursor op het opstartscherm ook nog wel enige kennis in huis hebt dit te kunnen oplossen waarvoor mijn dank.
 
Sorry, maar ik moet je een antwoord schuldig blijven.
Mijn Win 10 systeem doet dit niet en ik kan het niet re-produceren...
Mijn toetsenbord en muis zijn beide uitgevoerd met een usb-aansluiting.
Wel weet ik dat , in ieder geval bij sommige UEFI BIOSsen, er een optie aanwezig is voor ondersteuning ( enable / disable ) van usb tijdens de boot ( kan zijn dat elke UEFI-BIOS dat heeft )..
Wellicht dat je daar iets mee kunt..?
 
Zal een in de Bios kijken als ik thuis kom, bedankt voor het meedenken. Zal verder blijven pionieren wat het probleem met die cursor veroorzaakt tijdens het opstarten, als ik erachter kom horen jullie het wel weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan