• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If Environ vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje de volgende regel voor een code:

If Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC" Then Exit Sub

Nu wil ik dit omdraaien. Dus nu wil ik niet dat de code stopt op een bepaalde computernaam, Maar juist start ! en is de computernaam niet juist stopt. Dus beter uitgelegd, zeg dat ik dit bestand open op zeg een computer met naam deze pc 1 dan mag de code niet worden opgestart. 2de vraag, ik wil hier meerdere computers inzetten, dus bijvoorbeeld deze pc en deze pc 1 dan moet de code starten alle andere then exit sub.

De enige zin die ik echt begrijp uit je verhaal is deze:
Nu wil ik dit omdraaien.
En dat is simpel:
Code:
If Not Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC" Then Exit Sub

Dat is snel, bedankt !

En als ik dit wil met meerdere computers kan ik dan "deze pc, deze pc 1, ..." doen ?

Gebruik de boolean OR om meerdere test achter elkaar te doen

Bedankt voor je hulp.

Dus even voor de duidelijkheid

Code:
If Not Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC" or "Deze PC 1" or "Deze PC2" Then Exit Sub

Dit is zo goed ingevuld dan ?

Deze is beter denk ik:
Code:
If Not Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC" Or Not Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC 1" Or Not Environ("COMPUTERNAME") = "Deze PC2" Then Exit Sub

Super bedankt, deze vraag gaat als opgelost de kast in, en ik heb er weer veel van geleerd, bedankt allemaal ! :thumb:

Of zo:

Code:
If instr("PC_1PC_2PC_3",Environ("COMPUTERNAME")) then Msgbox "prima zo"

of
Code:
If instr("PC_1PC_2PC_3",Environ("COMPUTERNAME"))=0 then Exit Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan