Upgrade naar windows 10 stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Na al mijn problemen voor een schone installatie van win 7 Home premium had ik besloten een upgrade te doen naar Windows 10. Op mijn scherm krijg ik het volgende beeld:

Uw upgrade wordt voorbereid
Bezig met installeren van Windows 10
Percentage voltooid: 99% (na enkele uren laden)
en dan blijft die 99 % daar uren staan en niets verandert. Ik kom dus nooit aan 100 % of aan het volgende scherm om de installatie te beginnen.

Op mijn Downloadpagina staat: Windowsupgrade9252 5.658 kB

Ik ben reeds meerdere malen met de upgrade herbegonnen maar telkens stopt die aan 99 % en op mijn downloadpagina staat dan het bestand Windowsupgrade met eindcijfers 9194 en 20517.

Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om verder te werken? Alvast bedankt

Mogelijk hangt je vraag samen met dit probleem : Klik
Ik heb in dat andere bericht zojuist een advies toegevoegd. De keuze is aan jou, maar misschien is het handig om éérst dat andere probleem op te lossen alvorens je veel energie gaat stoppen in je huidige probleem.

Je hebt in je andere topic dacht ik niet aangegeven of Windows 7 (apparaatbeheer) foutloos was.

Ik heb in mijn antwoord van 18 juli gemeld dat het apparaatbeheer dan foutloos was. Heb nu juist nogmaals apparaatbeheer gecontroleerd. Ook nu is alles nog altijd foutloos. Er staat geen enkele foutmelding/uitroepteken. Ook heb ik een systeemdisk gemaakt en een officiële Win 7 CD heb ik ook.

mvg Toedeloe

Weet niet of het helpt: zorg dat alle win7 updates binnen zijn.
Herstart en maak alle temp mappen leeg, die van c:/windows en die van C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Temp of zo waar xxxx staat voor alle gebruikers die admin rechten hebben zodat je zeker weet dat je als admin een schone temp map hebt.
Kijk op de c-schijf of er nog tijdelijke mappen aangemaakt zijn door de oudere upgrades van win10 die je pas gemaakt hebt,.... (zie je aan datum/tijd), gooi ze weg of geef ze tijdelijk een andere naam.
Dan nog eens proberen.....

Beste gast0225 en André@home (en meteen alle andere goede raadgevers): Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de gedane inspanningen en de zeer gewaardeerde goede raad, niet alleen voor dit probleem maar ook voor reeds andere al of niet opgeloste problemen. Ik hoop dat ik nog op jullie kennis, goede wil en goede raad zal mogen en kunnen beroep doen. Spijtig: niets helpt bij dit probleem (ook de suggestie van André niet) en ik zal dan ook bij Windows 7 blijven. Gelukkig heb ik er geen moeite mee.

mvg Toedeloe

Jammer... maar nu moet ik ook passen.
Wellicht iemand in de buurt nog? Soms zie je iets pas, waar jij nu mogelijk overheen kijkt, logisch, je kunt niet alles weten...

U weet toch de gouden ICT-regel: als iets goed loopt en u bent tevreden verander dan niets en blijf het gebruiken zoals het is.

Op zich klopt dat deels, zeker voor bios updates. Voor OS-updates ben ik het niet altijd met jou eens, zeker als het security verbeteringen zijn. Ook voor Linux ben ik afgelopen jaar van Debian 6 naar 8 overgestapt die mij een nieuwere en langere LTS geeft.
De keuze is (in principe) aan de gebruikers lijkt me.

@Toedeloe : ik doe toch nog een laatste poging:
we weten allemaal dat Microsoft liefst gisteren iedereen 'aan' Windows 10 wil hebben. Ik weet ook dat zij in tegenstelling tot vroeger, als je als OEM user belde, telefonisch maar al te graag bereid zijn om GRATIS ondersteuning te verlenen.
Wat houdt je tegen om even naar Microsoft te bellen en je 99% probleem voor te leggen? Je beschikt over een goede systeemkopie van 7 dus je kunt weer terug naar 7.

Mocht je het doen en het zou gaan lukken, laat het hier dan even weten, daar kunnen we dan allemaal van leren.

Of:
Loop nog eens door de Google opties heen, zo doe ik het ook vaak als ik er niet zo snel uit km:
https://www.google.nl/search?client=opera&q=Percentage+voltooid%3A+99%25+"windows+10"

U weet toch de gouden ICT-regel: als iets goed loopt en u bent tevreden verander dan niets en blijf het gebruiken zoals het is.

Precies. Ik werk onder Wind 8.1 gaat prima. Zie wel op mijn statusbalk dat ik Windows 10 (for free) kan downloaden, maar heb mijn twijfels. Kan ik weer duiken in allerlei nieuwigheden, eerlijk gezegd geen zin zin. Of...
zou ik het wel moeten doen? De free copy loopt tot 31 juli.

In dilemma..:rolleyes: Niet echt..

Laatst bewerkt:
@joanne : Windows 10 biedt helemaal niet zoveel (voor de user merkbare) 'nieuwigheden'.
Maar, wat houdt je tegen om het zelf te ervaren? Maak een goede systeemmirror van je huidige installatie, migreer en probeer het een poosje uit. Bevalt het niet, dan zet je de mirror terug en alles is weer zoals het nu is.

@ gast0225

Thx voor je snelle reactie. :thumb:
Die system mirror zou ik

hiermee kunnen doen?

Voor het geval ik upgrade naar Wind 10 toch maar niks vind?

Weet ik niet, ik ken het progje niet en een goede Windows installatie zou mij té dierbaar zijn om te gaan experimenteren met een progje dat ik niet ken en waarvan ik niet weet of het terugzetten probleemloos gaat verlopen.

Waarom niet simpelweg met Windows zelf? Klik
Ik doe dit al meer dan 20 jaar met Windows zelf en de keren dat ik de systeemkopie terug moest zetten is nimmer mislukt.

[edit] bij Windows 8.1 schijnt het begin nét even anders te werken dan in 7 [end edit] Klik

Laatst bewerkt:
OK, heb je gelijk an. Waarom moeilijk doen als t gemakkeijk(er) kan.

Thx :)

gast0225,
Tot mijn spijt moet ik je melden dat ik geen laatste poging meer zal ondernemen. In mijn antwoord van 21 juli om 23:49 plaatste ik onderstaande link:

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...9/17d47298-edb0-4745-bfa0-bc57d88daaa0?auth=1

In de reacties in die link kan je lezen dat de vraagsteller de expert van Microsoft support heeft gecontacteerd. In samenspraak met die expert heeft hij besloten bij Win 7 te blijven (want niks helpt).

Tegen 2020 zal ik waarschijnlijk toch een nieuwe PC of laptop (moeten) kopen en daar zal dan wel Windows 10 opstaan.

Nogmaals dank voor alle gedane moeite.

mvg Toedeloe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan