geen contact met PC via usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Ik gebruik Windows thans W 10
Ik heb, ongeveer 15 maanden geleden, een mob telefoon Motorola gekocht. Vlak na de aankoop bleek dat opladen niet ging via de computer. Volgens de verkoper ligt dat aan het Amerikaanse systeem en dient deze te worden opgeladen via het stopcontact. Een dergelijke stekker aangeschaft. Gaat goed.
Nu heb ik meerdere foto's op het toestel staan en wil deze via de usb kabel overzetten. De PC herkent eigenhandig het apparaat niet. Via mijn computer de pc laten zoeken naar mijn telefoon. De Pc zegt dat de mappen leeg zijn. Dat is niet zo. eerder heb ik deze vraag gesteld en ook antwoord gekregen. Helaas na W 10 werkt het niet. Gevraagd mijn vraag te heropenen is geen gehoor aangegeven. Hopelijk kan het nu wel. Wellicht kunt u mij informeren. Tot slot ik heb destijds MotoroleDeviceManager geïnstalleerd.
 
Laat de telefoon losgekoppeld van de pc en start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Kijk of er apparaten staan met een geel uitroepteken ervoor (of een pijltje naar beneden, van uitgeschakeld).
Meld ons welke apparaten dat zijn en geef aan of ze uitgeschakeld stonden of met geel uitroepten. Ik wil de hardware-id van die apparaten hebben:
Die apparaten even dubbelklikken, naar tabblad Details gaan, Hardware-id's kiezen uit het pull-down menu en de bovenste teruggemelde regel rechtsklikken en Kopiëren kiezen.
Plak de hardware-id van alle dergelijke apparaten in je volgende posting.

Dan: Ontgrendel je telefoon en sluit die daarna meteen aan op de computer. Kijk op de telefoon of er een melding ontstaat over dat je toegang wilt geven aan de computer en hoe dan. Indien zo'n melding ontstaat geef in je volgende posting aan welke keuze(s) je daarbij kreeg.
Komen er geen keuzes in beeld, kijk in Apparaatbeheer of er nieuw apparaat is bijgekomen en of die dan zo'n geel uitroepteken heeft of niet. Meld ook daarvan de hardware-id én of er een geel uitroepteken bij stond of niet.

Vermeld ook de volledige type-aanduiding van je Motorola telefoon. EDIT: In je vorige posting heb je het over een XT 1068, zie ik. Blijkbaar draait daar Android op.

Verder neem ik aan dat je de nieuwste versie van Motorola Device Manager hebt geïnstalleerd.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Geachte Tijs.

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Sorry voor mijn verlate.

In apparaatbeheer geen uitroeptekens aangetroffen. Alleen horizontale pijltjes naar rechts.

De telefoon aangezet en direct aangesloten op de pc. Op de telefoon geen enkele melding. Wel op de monitor. Zichtbaar wordt de reeds eerder overgezette foto's. De recente dus niet. Evenzo verschijnt midden op de monitor een kader waarin staat beschreven: Op dit apparaat is niets gevonden om te importeren. Controleer of het apparaat is ontgrendeld en probeer op nieuw. Twee keuzes: opnieuw proberen of afsluiten. Opnieuw geeft geen soelaas.

Het is inderdaad XT 1068 en draait op Android. Overigens wanneer ik via verkenner daar heen ga verneem ik dat deze map leeg is!

De MDV is 2.5.4..

Hopelijk kun je iets met deze gegevens.

Reeds nu al bedankt voor het super meedenken.
 
Ik bedoel dus dat je telefoon "klaar voor gebruik is", dus de apps weergeeft etc., en dus niet op het vergrendelscherm staat.

Tijs.
 
Overigens haal ik uit je verhaal dat je wel degelijk een soort data-verbinding hebt met de telefoon, dat is wat anders dan de indruk die ik kreeg uit je startposting, maar dat kan ook aan mij liggen.

Wat je nog kunt proberen is Developer mode inschakelen, zoals hier uitgelegd. Daarmee zou je (als ik het goed begrijp, hoor) volledige toegang moeten kunnen krijgen tot de opslag op de Android telefoon.
In de NL versie van Android: Apps -> Instellingen -> Toestel-info -> 7x tappen op Buildnummer -> 1 niveau terug -> tappen op Ontwikkelaarsopties -> aanvinken USB-foutopsporing

Terugzetten naar zónder Ontwikkelaarsopties kan door Ontwikkelaarsopties te openen en de groene schuif rechts boven uit te zetten.
Wil je die Ontwikkelaarsopties helemaal niet meer zien: Eerst de Ontwikkelaarsopties uitzetten (zie vorige regel), daarna: Apps -> Instellingen -> tap Applicatiebeheer -> tap Instellingen -> tap Opslag -> tap "Gegevens wissen"
[Conform wat in het ENG talige filmpje wordt voorgedaan op deze link, zelf ook getest en het werkt.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad het geheel (gelukkig aangegeven in het Nederlands) doorgelopen. Na gegevens wisselen opnieuw getracht verbinding te maken en het resultaat is gelijk aan het vorige door mij omschreven.
 
Dan weet ik het zo snel niet. Als ik mijn Android toestel verbindt met de computer dan kan ik ook op de SD-kaart kijken, en dan staat in/onder de DCIM map foto's en filmpjes etc.
Misschien heeft iemand anders nog tips.

Tijs.
 
Klopt. Dat was ook zo. Vele foto's overgezet. Maar dat lukt niet meer. Jammer. Hartelijk dank voor je inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan