Cold Cathode Case Light

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
158
Hallo allemaal,

Ik zat te denken om mijn kast op te fleuren en kwam zo uit op Cold Cathode Case Light in plaats van FANS met LEDS, gewoon omdat ik het resultaat beter vind.
Ik zag deze video van een FAN: https://www.youtube.com/watch?v=m-BH4GrLI8g

Nu heb ik op Azerty (klik) zitten zoeken en kwam ik uit op Cold Cathode Case Light van Revoltec. Maar nu mijn vraag: Deze 'staven' zijn te krijgen in deze kleuren: blauw, rood, groen, wit en UV. Als ik nu dus een blauwe UV FAN koop, maakt het dan uit of ik een Cold Cathode Case Light in de kleur blauw (Of mag dit ook bijvoorbeeld groen zijn, als je je kast groen wilt uitstralen en de FANS blauw?) neem, of MOET dit echt UV zijn?

Alvast bedankt!

PS: Aangezien het UV straling is, is het 'gevaarlijk'? (Lang blootgesteld op je huid etc.)
 
Laatst bewerkt:
Gevaarlijk zijn deze tubes niet, de golflengte van de UV-straling is heel anders dan van UV A of B zoals in zonlicht... je wordt er dus niet bruin van en een nare ziekte zul je er ook niet van op lopen.
Het lijkt mij dat als je een blauwe fan koopt i.c.m. een rode tube, de fan in dat geval "groenig" zal kleuren.
Uit de gelinkte video is dat niet op te maken, de gebruikte fan is van een doorschijnend materiaal met een blauw component daarin i.c.m. een blauwe tube en dus treedt er geen verkleuring op.
Ik vermoed en verwacht eigenlijk dat je ook hiermee een kleurmenging krijgt zoals dat met verf e.c. ook het geval is.
Dit is echter een vermoeden, heb er geen ervaring mee omdat ik een gesloten behuizing gebruik die in een bureaukast staat en dit soort spul voor mij dus compleet zinloos is.
 
Bedankt voor je bericht en de informatie!

Het antwoord op mijn vraag of het ook een kleur mag zijn heb ik nu ook gevonden: Het MOET UV licht zijn en geen kleur, anders gaan ze niet 'glowen'. Toch bedankt allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan