gehacked.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
hallo,

even een heel kort bericht omdat ik in italie zit met beperkt internet, ik heb zojuist voor de 2e x deze week een mailtje van gmail gehad dat ik was ingelogd in rotterdam, heel leuk maar ik zit dus in italie dus ben het niet, had van de week mijn wachtwoord gewijzigd met alleen mijn iphone, en binnen 3 dagen wist hij mijn nieuwe (nog nooit gebruikte) wachtwoord te achterhalen.

erg vervelend, heb nu wel een 2 stap verificatie erop gezet... maar het blijft jeuken, gebruik ook mijn gmail voor itunes en er staat altijd prepaid geld op.

nu is mijn vraag, kan ik deze lieve jongeman via het IP dat ik krijg via de gmail melding hem laten weten dat ik hier niet van gediend ben of wordt dit een oneindig lang kat en muis spelletje waar ik TOTAAL GEEN zin in heb .

iphone is niet jailbroken dus er staat geen vreemde software op...

alle tips-tricks advies is welkom!

het advies maak een nieuw adres aan is niet handig, aangezien ik bepaalde diensten met punten-geld-inloggegevens op dat email adres heb
 
Nee, IP's kan je niet tot een persoon achterhalen. Alleen via gerechtelijke stappen zou dit kunnen, maar daar is geen sluitend bewijs voor, vrees ik.
 
je kan proberen te achterhalen van welke provider het ip is en daar klacht neerleggen, meestal via een abuse-mailadres.
 
En vergeet dan niet om meteen even aangifte te doen bij de politie.
 
Waarom ga jij er vanuit dat het een hacker betreft ?
Ik weet natuurlijk niet waar jezelf woont.
En misschien haalt iemand uit je directe omgeving een geinig met je uit.
Tevens zij je een laptop of computer gebruikt die niet virus vrij is.

Wat ik in jou situatie zou doen is. De instellingen van je Gmai goed nalopen.
Misschien heeft die gene ook wel de geheime vraag aangepast en een 06 nummer aan je account toegevoegd.
Vertel aan niemand het antwoord op de geheime vraag.
Kijk goed of er een extra email adres ontvanger in staat op gegeven.

Succes
 
Laatst bewerkt:
En vergeet dan niet om meteen even aangifte te doen bij de politie.

Serieus ? En jij denkt dat mr blauwe pet het nodig gaat vinden om de moeite te nemen en dit grondig gaat onderzoeken ?
Die zullen je vertellen dat je account maar beter moet beveiligen!!
 
Serieus ? En jij denkt dat mr blauwe pet het nodig gaat vinden om de moeite te nemen en dit grondig gaat onderzoeken ?
Die zullen je vertellen dat je account maar beter moet beveiligen!!

ze zijn wél verplicht je klacht te noteren, waarmee jij eventueel naar je provider kan.
 
ze zijn wél verplicht je klacht te noteren, waarmee jij eventueel naar je provider kan.

Ja en waar denk jij waar die klacht beland? Juist onder aan de stapel!! ivm onvoldoende bewijsmateriaal.

En jou provider noteert de klacht niet eens, omdat ze net zoals de politie zoeken naar de grote jongens ipv de kluimeldiefjes.
 
Laatst bewerkt:
@Snakie. Dat verwacht ik dus helemaal niet. Maar op dit moment doet werkelijk niemand aangifte van digitale (pogingen tot) inbraak. En zolang het in de statistieken niet duidelijk wordt hoe groot dit probleem eigenlijk is, zal het bij de politie nooit prioriteit gaan krijgen ook. Kijk maar eens in de logs van je firewall, of zet eens een webshop op en kijk wat daar allemaal voorbij komt zetten in de logs.

En er is ook iets vreemds aan de hand. Als ik in iemands huis probeer in te breken dan is dat kennelijk een probleem, maar als ik hetzelfde probeer via de digitale snelweg dan haalt iedereen zijn schouders op.
 
Waarom ga jij er vanuit dat het een hacker betreft ?
Ik weet natuurlijk niet waar jezelf woont.
En misschien haalt iemand uit je directe omgeving een geinig met je uit.
Tevens zij je een laptop of computer gebruikt die niet virus vrij is.

Wat ik in jou situatie zou doen is. De instellingen van je Gmai goed nalopen.
Misschien heeft die gene ook wel de geheime vraag aangepast en een 06 nummer aan je account toegevoegd.
Vertel aan niemand het antwoord op de geheime vraag.
Kijk goed of er een extra email adres ontvanger in staat op gegeven.

Succes

het ingelogde ip is rotterdam en 20 minuten later amsterdam, ik woon zelf in enschede en was in italie...

nog advies om alles te scannen? ik heb spybot gedraaid, heb de geinstalleerde apps op bluestacks+bluestacks verwijdert en avira loopt nu.

zijn en nog meer programma's om "keyloggers" oid te detecteren en te verwijderen?
 
Kwamen de tijdstippen dat er volgens de meldingen werd ingelogd overeen met de tijdstippen dat jij daadwerkelijk inlogde ?
 
Kwamen de tijdstippen dat er volgens de meldingen werd ingelogd overeen met de tijdstippen dat jij daadwerkelijk inlogde ?


nee zater uren tussen, anders was het de server waarmee je verbinbding maakt vanuit het buitenland?
 
@Snakie. Dat verwacht ik dus helemaal niet. Maar op dit moment doet werkelijk niemand aangifte van digitale (pogingen tot) inbraak. En zolang het in de statistieken niet duidelijk wordt hoe groot dit probleem eigenlijk is, zal het bij de politie nooit prioriteit gaan krijgen ook. Kijk maar eens in de logs van je firewall, of zet eens een webshop op en kijk wat daar allemaal voorbij komt zetten in de logs.
Het is te hopen dat ze je verhaal willen horen, en je niet wegsturen. Maar of het echt veel nut heeft, ik denk eerder tijdverspilling dan dat het echt iets oplevert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan