Microsoft komt ongeloofwaardig over . . . . bij jullie ook? zie bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Acacius

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2013
Berichten
8
Date: Sat, 16 Jul 2016 03:06:03 -0700
Subject: Ongewone aanmeldingsactiviteit voor Microsoft-account

<!-- .ExternalClass .ecxlink:link { color:#2672ec !important; text-decoration:none !important; } .ExternalClass .ecxlink:hover { color:#4284ee !important; text-decoration:none !important; } -->
Microsoft-account
Ongewone activiteit voor aanmelden
Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij je Microsoft-account an*****@hotmail.com. Een extra beveiligingsvraag is vereist om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft.
Details voor aanmelden:
Land/regio: Verenigd Koninkrijk
IP-adres: 86.189.14.220
Datum: 16-7-2016 10:06 (GMT)
Als jij dit hebt gedaan, kun je deze e-mail negeren.
Als je niet zeker weet of jij dit hebt gedaan, weet een kwaadwillende gebruiker mogelijk je wachtwoord. Je moet je recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren.

Recente activiteiten controleren

Klik hier om je af te melden voor beveiligingsmeldingen of aan te passen waar je deze meldingen wilt ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
 
a. Dat 86.189.14.220 ip adres, is dat van jou?
b. Wat is er ongeloofwaardig aan de melding?

Tijs
 
a. Dat 86.189.14.220 ip adres, is dat van jou?
b. Wat is er ongeloofwaardig aan de melding?

Tijs

ip-locatie verwijst idd naar het UK
dergelijke meldingen krijg je weleens als je een vpn gebruikt.
 
Er zit waarschijnlijk een link achter "Recente activiteiten controleren". Ga er eens met de muis over (NIET klikken) en kijk of dit verwijst naar domeinen van Microsoft.
 
Niet dat we precies hoeven te weten waar je op 16 juli 2016 geweest bent, maar naast VPN's kan het ook zo zijn dat je (bijv.) die dag op een veerboot hebt gezeten etc.
Het ip-adres verwijst namelijk (zover ik kan nagaan) naar openbare wifi hotspots van British Telecom...

Overigens neem ik maar aan dat deze mail legitiem is, en ook echt van Microsoft afkomstig, want dat kunnen we niet achterhalen. Mogelijk verwijst de link "Recente activiteiten controleren" inderdaad naar Microsoft, dan zou je er wel vanuit moeten kunnen gaan.

Zie verder de andere tips

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt op een typisch phishing mail. Vooral niet op de link drukken; dan haal je een virus of randsomware binnen. Ik krijg ook regelmatig mail waarin staat dat ik een prijs heb gewonnen bij Microsoft met door mij gemaakte software. Gewoon weggooien!
 
Is naar mijn mening een normale beveiligsmelding die je krijgt. Daar is Microsoft niet de enige in, Google doet dat ook.
 
Dankzegging

De 7 die reageerde hartelijk dank voor reacties die varieerde van fishing tot normale reactie. Ik hel toch over naar de "normale"" reactie,Vr gr Acacius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan