Nieuwe laptop traag tijdens opladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthieo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
17
Hoi,

Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht. Het is een PEAQ van de MediaMarkt (huismerk). Ondanks dat dit een huismerk is werkt deze laptop prima en is hij zeker snel! Behalve als ik hem aan de oplader leg. Als ik de simpelste dingen doe als de Verkenner openen of een website laden tijdens dat de laptop aan de oplader ligt, wordt hij direct sloom. Zodra ik de stroom erafhaal wordt hij direct weer zo snel zoals hij hoort te zijn. Ik heb al naar de energieverbruik gekeken. Deze stond op gebalanceerd. Dit heb ik toen veranderd naar Hoge Prestaties, maar zonder succes. Ik heb elders al gelezen dat dit door stof of vuil in de laptop kan komen, maar ik heb deze laptop pas net een week en heb nog heel weinig erop gedaan, dus dit kan het zeker niet zijn. Is dit te fixen door mijzelf of moet ik hiermee terug naar de Media Markt? Ik wil de laptop voornamelijk voor school gaan gebruiken, en zal hem dus zeker nodig hebben ook als hij aan de oplader ligt.

Al het advies is welkom, want zodra dit iets is waar Media Markt iets aan moet doen wil ik zo snel mogelijk terug met de laptop.
Specificaties van de laptop:
Merk: PEAQ
Processor: Intel-Core i5-6200 @2.30GHz
Besturingsysteem: Windows 10 Home
RAM Geheugen: 6.00GB
Videokaart: Intel HD Graphics 520

Mvg,

Matthieo ;)
 
en wat zeggen ze bij mediamarkt ???
wordt geproduceerd door / met lenovo, kijk daar ook eens rond ...
 
Moet (in mijn beleving, zo op afstand) toch liggen aan de instellingen van Energiebeheer, en dan vooral de instellingen voor Netstroom. Kijk daar nog eens kritisch naar, incl. de Geavanceerde instellingen.

Tijs.
 
Ik weet niet de oorzaak / oplossing, maar dit is de eerste keer dat ik een vraag als deze tegenkom en ik wil dolgraag de afloop gaan lezen, vandaar dat ik een abonnementje op deze vraag neem.
Ik heb hier 2 laptopjes en heb uitgebreid met de energie instellingen 'gespeeld' maar ik kan het niet reproduceren.

Is het veranderen van de energie instellingen van gebalanceerd naar hoge prestaties de enige keer geweest (sinds je de laptop hebt) dat je energie instellingen hebt veranderd, m.a.w. je hebt het gewoon standaard gelaten totdat je het 'probleem' ondervond, toen heb je voor het eerst iets veranderd aan de energie instellingen?

Andere vraagjes (los van het feit of het er ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben) :
1. heb je na de ingebruikname van de laptop bepaalde standaardinstellingen van Windows veranderd en zo ja, welke allemaal?
2. heb je in het bios instellingen veranderd?

En idd. "de Mediamarkt bellen is een optie en als daar niets zinvols uit voorkomt, wat ik eigenlijk ook niet verwacht, behalve dan misschien : "Brengt u 'm maar even, dan 'kijken' we ernaar", dan heb je nog een andere optie, zéker als je na de ingebruikname zelf redelijk wat dingetjes aan de Windows instellingen hebt veranderd :

stel datgene wat je er zelf inmiddels aan eigen bestanden op hebt gezet, even veilig op een externe harde schijf o.i.d. en breng de machine daarna terug naar de fabrieksinstellingen. Zie meegeleverde documentatie hoe je dat doet. Is na het terugzetten van de fabrieksinstellingen het probleem nog niet verholpen, dan wordt het denk ik idd. tijd voor de 'reparateurs' van de Mediamarkt.
 
Laatst bewerkt:
Word je accu erg warm tijdens het opladen?
Gebeurd het tijdens het hele oplaad traject (van 10~% tot 100%)
Waar bevind je accu zich? onder de laptop of aan de achterkant?

Ook al heb je niets veranderd is het misschien het proberen waard om je energie instellingen naar ''default'' te zetten.

Kun je in taakbeheer checken wat er nou zoveel cpu vreet?

Als laatste suggestie, probeer alle updates te installeren...


Succes:thumb:
 
Goedemorgen,
Ik heb zelf ook een PEAQ Laptop, exact dezelfde als welke Matthieo heeft en heb ook hetzelfde probleem daarmee.
Indien hij niet aan de oplader zit, is het echt een super snel ding, maar met dat hij aan de oplader zit wordt alles langzaam..
Ik heb zelf ook al zitten spelen met de energie instellingen en dat mag helaas niet baten..

Na aankoop heb ik Mediamarkt gebeld en die zeiden dat ze het niet wisten en dat ik mijn laptop maar moest opsturen naar PEAQ en hem dan 8 weken kwijt zou zijn.
Waarbij ze ook vertelden dat het opnieuw installeren van Windows wellicht een oplossing zou kunnen zijn, dus ik moest eerst maar een goede backup maken.

Hebben jullie nog enige ideeen om dit probleem te verhelpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan