Krakend geluid met nieuwe Headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsSt

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
23
Hallo Allen,

Ik heb sinds kort een nieuwe Headset gekregen. Dit is een Phillips SHD8700. Ik loop sinds gebruik tegen een probleem aan waar ik niet uitkom. Op sommige momenten kraakt het geluid. Dit gekraak is vaak van korte duur maar komt wel regelmatig terug. Heeft iemand hier eerder last van gehad?

Ik heb al gekeken naar de stekkertjes deze zitten goed ingeplugd.
Ik heb al gekeken naar de audio-drivers die zijn upgedate.

Ik gebruik een ASUS F553M Laptop.

Bedankt voor het lezen!
 
Dit is een draadloos hoofdtelefoon.
Wellicht draadloos telefoon, magnetron, Wifi, ... die stoort?
Probeer hem eens op een ander bron (niet de laptop) om te luisteren of je het zelfde probleem hebt (om laptop uit te sluiten).
Probeer eens een ander hoofdtelefoon op de laptop of je het zelfde probleem hebt (om hoofdtelefoon uit te sluiten).
 
Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond uitproberen op een andere bron, Hartelijk bedankt voor de snelle hulp!

met vriendelijke groet.
 
En in aansluiting daarop : waar staat je basisstation? Klik
 
Laatst bewerkt:
Mijn basisstation staat op het moment op een kastje naast de tv. De stekker van mijn basisstation zit in een stekkerdoos. Verder word deze stekkerdoos niet voor iets anders gebruikt. Ik heb wel een magnetron en een draadloze deurbel. Maar deze staan niet in de buurt van mijn basisstation.
 
In dezelfde kamer staat een bureau waar ik met mijn laptop aan zit. Omdat de laptop en basisstation verbonden zijn aan elkaar zit ik dichtbij de basisstation.

met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Test het geheel eens uit op de zolder (als je een zolder hebt), m.a.w. ver weg van elk eventueel op 2.4 Ghz werkend apparaat. Werkt het daar probleemloos, dan kun je gaan 'zoeken' naar het apparaat dat de storing veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip! Ik ga het uitproberen.

met vriendelijke groet.
 
Opgelost! Het was inderdaad een storing met een apparaat in mijn huis. Ik had de headset op de tv uitgeprobeerd en ook hier had ik problemen mee. Ik heb de laptop verplaatst naar de slaapkamer (waar geen apparaten staan die gebruik maken van wifi) en hier heb ik nergens last van. Hartelijk bedankt voor alle hulp!

met vriendelijke groet.
 
Hartstikke mooi dat het is opgelost, nu maar hopen dat het écht de oorzaak was. Als dit idd. de oorzaak is geweest, dan vind ik het een redelijk slecht product van Philips. Ik heb gezien wat het ding kost en dan zou je toch een device verwachten dat niet direct 'overstuur' raakt van een mobieltje, een magnetron, of whatever wat voor een algemeen huis, tuin en keukenapparaat.
 
Philips is echter allang geen Philips meer.... de tv's worden geproduceerd door het Chinese TPV Technology ( onder de naam TP Vision en merknaam Philips ), de Philips "Lifestyle Entertainment groep", bestaande uit de onderdelen Audio, Video, Multimedia en Accessories is in 2014 verkocht aan het het Amerikaanse Gibson.
Er zijn nog maar weinig "oer-merken" in handen van de oorspronkelijke grondleggers, het zijn tegenwoordig allemaal investerings-vehicles of andere grote bedrijven die alleen naar de €€€€€€ kijken, kwaliteit lijkt tegenwoordig in veel gevallen van ondergeschikt belang, helaas....
 
Als dit idd. de oorzaak is geweest, dan vind ik het een redelijk slecht product van Philips. Ik heb gezien wat het ding kost en dan zou je toch een device verwachten dat niet direct 'overstuur' raakt van een mobieltje, een magnetron, of whatever wat voor een algemeen huis, tuin en keukenapparaat.
Het probleem met audio is dat er bar weinig ruimte voor correctie is (zoals wel kan met ander digitale diensten).
Als het digitaal signaal verstoord wordt (en er zijn nogal wat apparaten tegenwoordig in de 2,4 Ghz) dan zal dit bij audio het eerst opvallen, een wifi modem vraagt data nog een keer en gebruiker merkt niks.
Hierom ben ik geen fan van draadloos audio, voor dat geld koop ik liefer een goed bedraad hoofdtelefoon en neem het 'vast zitten aan' op de koop toe. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan